جلسه هیئت اندیشه ورز  رسانه ای مشترک سازمان بسیج رسانه کرمان و خانه مطبوعات با حضور کارشناسات رسانه و فضای مجازی  با موضوع  تصویر ذهنی مردم ایران نسبت به کرمان در سالن جلسات بسیج رسانه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۵۵۰۴۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  جلسه هیئت اندیشه ورز  رسانه ای مشترک سازمان بسیج رسانه کرمان و خانه مطبوعات با حضور کارشناسات رسانه و فضای مجازی  با موضوع  تصویر ذهنی مردم ایران نسبت به کرمان در سالن جلسات بسیج رسانه برگزار گردید.

دکتر مرتضی کاراموزیان  ضمن برشمردن برنامه های اجرایی سال ۹۸  افزود : ارتقاءسطح کیفی رسانه های استان یکی   از برنامه های لازم و اجرا دانست
مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: انتشار اخبار منفی از استان کرمان باعث ایجاد  خطای ادراکی برای مردم ایران شده است که  بخشی از این موضوع به  مسئولین بر می گردد .

وی خاطر نشان کرد یکی از دغدغه های رهبری انتشار اخبار امید آفرین است که ان شاءالله بتوانیم با همکاری با خانه مطبوعات و سایر ارگانها این امر را محقق سازیم.

کارآموزیان عنوان کرد : عادت کرده ایم به اخبار تهدید آمیز بیشتر بپردازیم و متاسفانه جامعه نیز به این سمت کشش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ۹ درصد مردم ایران دارای سواد رسانه ای هستند، اذعان داشت:  آمار سواد رسانه ای مردم کرمان ۸/۵ است و پائین تر از متوسط کشوری است در حالی که دارای رتبه های “ترین” زیادی از جمله کسب رتبه دوم در کمک به سیل زدگان ، رتبه دوم موقوفات، رتبه اول خرما، رتبه اول معددن ،  رتبه اول امنیت ،  رتبه اول مشارکت اقتصادی، رتبه اول ارسال اخبار به قوه قضائیه رتبه دوم مبارزه با کشف مواد مخدر هستیم.

رئیس خانه مطبوعات در این خصوص اظهار داشت : سواد رسانه ای بسیار اهمیت دارد علی الخصوص  برای خبرنگاران تا بتوانند دروازه بانی خبر را انجام دهند و خانه مطبوعات در این زمینه حاضر به همکاری است.

وی تصریح کرد: اهمیت دروازه بانی خبر بالا است چرا که دید و شناخت افراد نسبت به جامعه را تغییر خواهد داد.

ارسال نظرات