از بازی های کودکانه باربی تا ظهور مانتو های بدون دکمه و کشف حجاب

خبرگزاری بسیج: بدحجابی، بی عفتی، بی حیایی، بی حجابی، بی غیرتی و واژگانی از این دست، یکدفعه در جامعه ظهور نکرده اند که بخواهیم یک روزه یا یک هفته ای آن را کنترل و مدیریت کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۵۰۳۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵

شبی یک فقیر درِ خانه مرد ثروتمندی را می زند و از او درخواست کمک می کند، مرد متمول می گوید:« عمو جان برو پی کارَت، من پولم را از جوی آب پیدا نکرده ام که بخواهم به هر کسی که در خانه ام را می زند ببخشم؛ مرد فقیر دلشکسته شده و او را نفرین می کند و می گوید: خدا کند به حال و روز من گرفتار شوی؛ مرد ثروتمند می گوید: برو عمو جان! خداوند اگر بنشیند و 40 سال فکر کند نمی داند که این همه ثروت را چگونه از من بگیرد.

 اما ورق بر می گردد و حادثه ای مثل امضای قطعنامه 598 و پایان جنگ بین ایران و عراق یا ماجرای افزایش ناگهانی قیمت دلار و سقوط قیمت که منجر به ورشکست شدن عده زیادی شد، اتفاق می افتد و مرد ثروتمند تمام دارایی اش را از دست می دهد به گونه ای که خانه اش را هم می فروشد تا بدهی اش را بپردازد. مرد ثروتمند که هیچ  سرپناهی ندارد مجبور می شود به مسجد برود. در همین حال مرد فقیر به طور اتفاقی او را در مسجد می بیند و خطاب به او می گوید: ای مرد پولدار! مگر تو اهل مسجد هم هستی؟! مرد ثروتمند از خجالت سرش را پایین می اندازد و میگوید: تمام زندگی ام را از دست دادم ...

« نمی دانستم که خداوند 40 سال پیش نشسته و برای امروز من تصمیم گرفته بود تا ثروتم را به این طریق از دستم بگیرد!!!»

ماجرای کشف حجاب هم که مدتی است در سطح شهر رواج پیدا کرده بی شباهت به ماجرای این مرد ثروتمند نیست. دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران از چهل سال پیش به طور دائم نشسته اند و برای ضربه زدن به انقلاب طرح و برنامه ریخته و نقشه ها کشیده اند و هر روز شاهد بروز ترفندی جدید از سوی آنها هستیم.

اما رهبر معظم انقلاب دست آنها را خوانده اند.ایشان از آغاز دهه هفتاد تا کنون با تعابیر مختلف نظیر: تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، هجمه فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و ... عواقب و پیامدهای این خطر را به آحاد جامعه بویژه مسئولان و مدیران گوشزد کرده اند و مسئولان نظام را به اتخاذ تدابیر فوری در این حوزه فراخواندند.

از زمانی که فضای مجازی در کشور رونق گرفت، دشمن سنگرهای خود را تا داخل خانه های ما جلو کشید. فضای مجازی مثل خمپاره 60 عمل می کند؛ خمپاره 60 در میان ادوات نظامی نامردترین و بی رحم ترین گلوله های جنگی است. همه گلوله ها پس از شلیک به محض نزدیک شدن به ما بستگی به نزدیکی یا دوری محل فرود، صدای سوت خاصی دارد و رزمندگان به محض نزدیک شدن صدای سوت گلوله سنگر می گیرند. اما خمپاره 60 بدون سوت بی خبر و بی صدا وارد جمع نیروها می شود و آنان را قلع و قمع می کند. فقط کسانی با این گلوله آشنا هستند که در جنگ حضور داشته اند و به محض شلیک قبضه از توپخانه دشمن، از صدای انفجار چاشنی گلوله در ته قبضه متوجه آتشباری دشمن می شوند. اما کسانی که با این سلاح آشنا نباشند تا به خودشان بیایند، گلوله کنار شان منفجر می شود که دیگر دیر است و فرصتی برای فرار و سنگر گرفتن نیست.

خطر جنگ نرم نیز بسیار فراتر از چیزی است که ما حتی تصور آن را می کنیم و ناگهان مانند خمپاره 60 بی صدا بر سمان فرود می آید. مقام معظم رهبری پس از پایان جنگ تحمیلی و در اولین سالهای پایان دوران دفاع مقدس، چشم انداز تحرکات دشمن را پس اززمین گیر شدن در جبهه های نبرد خوانده بودند. ایشان صدای انفجار چاشنی ته قبضه دشمن را درک کرده بودند و همان زمان از تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان خبر دادند و فرمودند: «دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط و فرهنگ فساد و فحشاء  سعی می کند جوانهای ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می کند یک تهاجم فرهنگی، بلکه یک شبیخون فرهنگی و یک قتل عام و غارت فرهنگی است».

این غارت فرهنگی از چند سال پیش با انتشار بازی های سرگرمی باربی ویژه کودکان از فضای مجازی دست به دست وارد گوشی های تلفن همراه شد و ما پس از گذشت سالها امروز مانند خمپاره 60  صدای انفجار آن را می شنویم.

«بازی» خیلی ساده و درقالب انیمیشن طراحی شده بود؛ غربی ها با استفاده ازشخصیت «باربی»   مورد علاقه کودکان، فرهنگ و حجاب کشور بویژه دختران را به عنوان مهم ترین عضو خانواده و مادران آینده کشور هدف قرار دادند. مادران در حالی کنار فرزند خود نشسته و مطمئن هستند که کودکشان سرگرم بازی است و هیچ خطر و آسیب اجتماعی او را تهدید نمی کند، که دقیقا دخترشان وارد طوفانی با امواج سهمگین شده است.

بازی آنلاین باربی انواع و اقسام مختلف دارد؛ ده ها نوع بازی و سرگرمی که به ظاهر مشکلی برای کودک ایجاد نمی کند. از سالن کاشت ناخن باربی گرفته تا بازی آرایش و میکاپ صورت، بازی انتخاب کیف و کفش، لباس و دامن و شلوار و عینک، تا حتی مدل مو و لباس های زیر در این بازی طراحی شده است.

 در این بازی کودک از بین چندین لباس و کفش و مدل مو و ... ظاهرا به سلیقه خودش، اما به در باطن به سلیقه و دیکته غرب، بهترین ترکیب لباس، مدل مو، رنگ مو، زیور آلات، کفش، برس و شانه، رژ لب، آرایش صورت، عینک، کیف، دامن، لباس زیر و... را انتخاب و آن را برای یک روز زیبا آماده می کند.

  ابزار ها وشیوه های جنگ نرم مثل تاکتیک های جنگی و نبرد مسلحانه سخت نیست. بلکه بسیار ساده تفکر و آینده کودک را تسخیر میکند.

  «زندگی اینستاگرامی باربی» بازی دخترانه جدیدی است که برای دلبندان ما آماده شده است.کودکان باید در این بازی برای عروسک باربی از بین کلی لباس های زیبا و وسایل مختلف به سلیقه خودشان بهترین ها را انتخاب کنند.

 لباس شب جدید، مهمانی عروسی دخترانه، بازی عروسی،  مدل موی عاشقانه، اینها بخشی از بازی هایی است که چندین سال پیش طراحی و بدون هیچ مزاحمت و فیلتری به راحتی در اختیار آینده سازان کشورمان قرارگرفت و اکنون شاهد به بار نشستن سرمایه گذاری فرهنگی دشمن در سطح کشور هستیم. امروز می بینیم که دشمن چقدر راحت بدون اینکه نیروهایش را برای شناسایی خاکریزها و سنگرهای ما از مرزها به داخل خاکمان اعزام کند، از طریق امواج به داخل خانه هایمان هدایت کرده است. به خاطر دارم روزگاری نه چندان دور یکی از مردانی که چهار برادر داشت اما هیچ خواهری نداشت، وقتی که به او فحش خواهر می دادند رگ گردنش ورم میکرد و عکس العمل نشان می داد اما امروز جرات نمی کند به دخترش بگوید شلوار زانو پاره نپوشد.

امروز شاهد هستیم که اغلب مردان ادای روشنفکری در می آورند و به بهانه مشکلات اقتصادی و اختلاس برخی افراد بی  هویت و بی دین، از افتادن روسری و آزاد گشتن همسرشان در کوچه و خیابان دفاع می کنند.

امروز شاهد هستیم که در کمتر مغازه ای مانتوی دکمه دار عرضه شود 99 درصد مانتو ها بی دکمه و خفاشی هستند. تاسف بارتر اینکه یکی از خانم ها میگفت: مانتوی دکمه دار در بازار تهران پیدا نمیکنم مجبورشدم یک مانتوی ترکیه ای بخرم.

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات
آخرین اخبار