بیانیه بسیج مداحان به مناسبت هفته عفاف و حجاب:
قلب تپنده حجاب و عفاف که دژی مستحکم در برابر بی دینی است نیاز به تلاش تک تک اعضای این جامعه اسلامی دارد تا بیش از پیش نیروی تهاجم را به بیرون از مرزهای ایمان بکشاند.
کد خبر: ۹۱۵۴۹۵۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، کانون مداحان خادمیاران رضوی استان و کانون مداحان و شاعران آئینی شهرستان زاهدان به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرده است،  در این بیانیه آمده است:
 
«حجاب برای زن، به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هردو است»                                                                                   
                                                                       مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت الله امام خامنه ای «مدظله العالی»
 
۲۱ تیرماه هر سال یادآور حادثه حمله وحشیانه سردمدار عفت زدایی، غیرت زدایی، و دیانت زدایی در ایران یعنی رژیم پهلوی به مسجد جامع گوهرشاد می باشد. در چنین روزی در سال ۱۳۱۴ عوامل خبیث رضا شاه پهلوی، با هجوم به مسجد گوهرشاد ، جمعی از مردم را به دلیل مخالفت با کشف حجاب بانوان و غربی کردن لباس مردان به خاک و خون کشیدند.قیام  به پای زنان و مردانی که سرخی خونشان گلدسته های مسجد گوهرشاد، را به سمت آسمان عشق و حجاب  پیمود کاری بس دشوار است. اما تداوم راه آنها و حفظ آرمان آنان، نیاز امروز جامعه اسلامی است. عفاف و حجاب این روزها تنها یک مصونیت جسمی نیست، بلکه مصونیت اندیشه ای است که دشمن آن را به مسئله ای جهانی تبدیل کرده است. دشمنی ای که سالها پیش در خاک کشور ها صورت می گرفت، امروز به تقابل با فرهنگ و ارزش‌های جوامع پرداخته است. دشمنانی که کار خود را با ابزارها و بازیگران غیر رسمی و استحاله ارزش‌های صیانتی و بنیادین شروع کرده بودند، امروز به خوبی نتیجه این تقابل را، با دگردیسی انقلاب اسلامی در حال تماشا هستند. تهاجم فرهنگی دشمن، با تخریب ارزش ها و باورهای اسلامی به خصوص در مسئله عفاف و حجاب، در این سال‌ها در ضمیر خفیف جامعه، در حال جان گرفتن است، اگر با آن مقابله نشود، خسارت های فراوانی به همراه خواهد داشت. آنچه مسلم است اینکه، مسئله بنیادین، حجاب و عفاف، تلاشی چند طرفه از سوی مسئولین و دولت و مردم را می طلبد. نهادهای مردمی که مرکز رشد فرهنگ اسلامی ایرانی هستند، همواره مانع تجاوز به این خاک و فرهنگ شده اند، و اکنون نقطه عطفی در گسترش این جریان هستند. لذا میدان دادن به آنها و پشتیبانی صادقانه از آنها در این هجمه‌ای که در دوران تاریخی بی نظیر است،   وظیفه هر یک از نهادها و مسئولان است. چرا که قلب تپنده حجاب و عفاف که دژی مستحکم در برابر بی دینی است، نیاز به تلاش تک تک اعضای این جامعه اسلامی دارد، تا بیش از پیش نیروی تهاجم را به بیرون از مرزهای ایمان بکشاند.
 
ما مداحان و شعرای آئینی و هیئت‌های مذهبی استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بیست و یکم تیرماه، با تاکید بر رسالت خود در تبیین ارزش های اسلامی در جامعه، و با عنایت به ذات اقدس الهی و استعانت از ساخت مقدس صاحب الزمان(عج) و پیروی از رهنمودهای حکیمانه ی حضرت آیت الله امام خامنه ای «مدظله العالی»، از هر فرد مسلمان می‌خواهیم با رعایت پوشش درخور شایسته یک مسلمان ایرانی، بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان نمایش دهند، تا مشت محکمی در برابر فتنه های مستکبرین جهان در رویارویی با عفاف وحجاب اسلامی باشد.
ارسال نظرات