خبرهای داغ:
برای سومین سال متوالی 120نفر از جهادگران دانشگاه صنعتی شریف تهران به روستاهای دورافتاده و مرزی نهبندان آمده اند و مسئولین نیز در جمع این جهادگران حاضر شدند.
کد خبر: ۹۱۵۴۹۳۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سه شنبه 18تیرماه جمعی از مسئولین از گروه جهادی شهید وزوایی مستقر در روستاهای نهبندان بازدید کردند.

 مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تابستان 98 خراسان جنوبی میزبان 550 نفر از جهادگران مهمان دانشگاه های تهران در قالب 8 گروه جهادی است. گروه های جهادی مهمان در مناطق محروم 5 شهرستان سربیشه، نهبندان زیرکوه، خوسف و سرایان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی از گروههای فعال در استان گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه صنعتی شریف بوده که چند سالی است در استان حضور پیدا می کنند افزود: امسال نیز سومین سالی است که این گروه به منطقه افضل آباد نهبندان اعزام شدند .

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: تعداد 120 نفر از نخبگان دانشجویی دانشگاه شریف چند روزی است مهمان استان هستند که شامل 80 نفر برادر و 40 نفر خواهر می باشند.

وی بیان داشت: این جهادگران در عرصه های عمرانی (احداث مسجد روستای تل عارف ، احداث مسجد کلاته حبیب ، کانال انتقال آب حسین آباد ، کارگاه اشتغال و ...)، عرصه فرهنگی (آموزش نقاشی ، شعر ، قرآن ، احکام و ...)، عرصه آموزشی و تحصیلی برا کلاسهای تقویتی و کنکور ، عرصه آموزش اشتغال  (کلاسهای آموزش مشاغل خانگی برای خواهران ) و عرصه بهداشتی فعالیت دارند.

هنری خاطرنشان کرد: یک تیم ارزیابی هم روستاها را به لحاظ ظرفیت و پتانسیل ها بررسی و مشکلات موجود از نگاه مردم را جمع بندی کرده و با حضور مسئولین در جلسه مشترک با مردم موارد و مسائل روستاها بررسی و مرتفع می شود .

وی با بیان اینکه این گروه جهادی به مدت 10 روز در منطقه فعالیت می کنند گفت: در ایام تابستان 3هزار و 750 نفر از جهادگران در قالب 279 گروه جهادی بومی و میهمان در مناطق مختلف استان خدمت رسانی خواهند کرد.

گفتنی است، در این بازدید مهندس میرجعفریان معاون عمرانی استاندار و حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل روستایی استانداری، معاون امور بانوان استانداری و مسئول سازمان بسیج سازندگی حضور داشتند.

شایان ذکر است، مسئولین با حضور در روستاهای تل عارف، حسین آباد و افضل آباد  ضمن  عرض خداقوت خدمت جهادگران و بازدید از عرصه های فعالیت جهادگران در جلسه ای مشکلات احصا شده جمع بندی و در روستای افضل آباد با حضور مردم و نمایندگان روستاها بصورت عملیاتی و موردی بررسی و با پیگیری از طریق دستگاههای اجرایی مرتبط مشاوره لازم جهت رفع مشکلات داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها