بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در راستای عفاف و حجاب:
عفاف و حجاب در عصر مدرن صرفاً یک نوع پوشش نیست بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است فرهنگی که انسان را از بند نفس می‌رهاند و به رشد و شکوفایی استعدادهای نوع بشر برای رسیدن به حقیقت انسانیت به معنای خلیفه الهی رهنمود می‌شود .
کد خبر: ۹۱۵۴۹۳۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سازمان بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرده است، در این بیانیه آمده است:
 
عفاف و حجاب در عصر مدرن صرفاً یک نوع پوشش نیست بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است، فرهنگی که انسان را از بند نفس می‌رهاند و به رشد و شکوفایی استعدادهای نوع بشر برای رسیدن به حقیقت انسانیت به معنای خلیفه اللهی رهنمود می‌شود. هجمه سنگین دشمن در این عرصه نه یک توهم، بلکه واقعیتی است که با رصدی ساده از رسانه‌های مستقیا وابسته به دستگاه‌های موظف در جنگ نرم آنها و امپراتوری رسانه‌ای شبکه صهیونیستی، این حقیقت قابل لمس خواهد بود؛اقدامات خصمانه دشمن که لحظه‌ای تعطیلی ندارد در صدد است این قدرت بازدارندگی و این نیروی برخاسته از معارف الهی عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی برگیرد.
 
امسال هفته عفاف و حجاب را در حالی گرامی می داریم که ورود جهادی به امر فرهنگ یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای«مد ظله العالی» در آن بوده است. در همین راستا قشر بسیج جامعه زنان استان، از تمامی مسئولان ذیربط، متولیان فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه ها و مراکز آموزشی،  وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و نیز دستگاه‌های قضایی و انتظامی، خواهان سازماندهی وضعیت حجاب و برخورد با جرائیم مشهود و هنجارشکنان است و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها، فضاسازی و تبلیغات محیطی، پوستر و بنر، فضای مجازی، مسابقات فرهنگی و هنری، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه های مد و لباس اسلامی و برخورد با قاچاق لباس، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره دینی و تبیین اهمیت و آثار این مهم، شهدای حجاب و وقایعی نظیر واقعه مسجد گوهرشاد جهت آگاهی و ترغیب جوانان و اقشار مختلف برای گرایش به این امر مهم از مطالبات این قشر است تا علاج واقعه قبل از وقوع گردد و حجاب، این میراث خون شهدا که مکررا در وصیت نامه های آنها می درخشد بیش از این مهجور باقی بماند.
 
ما خواهران شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف اعلام می‌داریم: مسئولین و مدیران فرهنگی کشور موظفند در محیط های اجتماعی و ادارات دولتی ضمن حمایت از این ارزش الهی، حجاب، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین و با تبلیغات گسترده در ترویج فرهنگ دینی تلاش کنند. رسانه ها و صدا و سیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش، نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند. صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و بی شک بار اصلی حفظ کرامت و حفظ حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و ضروری است مومنین تلاش گسترده ای  در ترویج و صیانت از ارزش‌های اسلامی داشته باشند.
ارسال نظرات