مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان:

۵۰۰ زائر اولی محروم گیلانی به مشهدالرضا اعزام شدند

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان برپایی کاروان اردویی 500 زائر اولی محروم و بیماران صعب‌العلاج برای زیارت مشهد مقدس را از جمله اقدامات این مجموعه خواند و گفت: اعزام 300 زوج جوان به مشهد مقدس از دیگر اقدامات فرهنگی این مجموعه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۴۸۶۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه کرامت در دفتر آستان قدس رضوی با اشاره به گسترده شدن حوزه فعالیت کانون‌های خادم‌یاری رضوی در سطح کشور و گیلان اظهار کرد: کانون جوانان رضوی یکی از این کانون‌های بسیار مهم به شمار می‌رود که یکی از برنامه‌های آنان در دهه کرامت حضور خادمان حرم رضوی با پرچم مقدس امام رضا (ع) و معنوی کردن فضای استان و شهر‌ها است.


وی با اشاره به اینکه مجموعه نمایشگاه رواق رضوی در پیاده راه فرهنگی شهر رشت دایر شده اظهار کرد: مجموعه خادم یاران فرهنگی آستان قدس رضوی با دستان خالی و با سعی و تلاش فراوان این نمایشگاه را فراهم کرده اند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان برپایی غرفه ویژه عرضه ملزومات حجاب و عفاف و غرفه کودک و نوجوان در مجموعه نمایشگاهی رواق رضوی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و فراهم آوردن فضای امن برای حضور خانواده‌ها باید در دستور کار همه دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان با بیان اینکه برنامه ورزش باستانی در شب ولادت امام رضا (ع) همزمان با سراسر کشور در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود گفت: حمل پرچم رضوی از طریق دوچرخه سواران تا حرم آقا سید جلال الدین اشرف در روز جمعه انجام می‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه برای سواحل برنامه‌های فرهنگی داریم گفت: با توجه به وضعیت فرهنگی سواحل برنامه ما این است که در سواحل پر تردد شهرستان رشت، مدیریت خاص فرهنگی و تبلیغی را برای سالم سازی فضای سواحل جهت تفریح و نشاط امن و سالم خانوادگی در تابستان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه افتتاح و شروع طرح فرهنگی در سواحل در روز جمعه آغاز می‌شود تصریح کرد: این طرح در سالروز واقعه تاسف بار جنایت رضا قلدر پهلوی در مسجد گوهرشاد و در سالروز قتل عام زنان عفیف ایرانی در مسجد گوهرشاد آغاز می‌شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان گفت: در نظر داریم در ساحل امین آباد انزلی با برپایی ایستگاه مذهبی، توزیع نذورات، برنامه‌های شادی آفرین برای کودکان و جنگ شادی با حضور خانواده به تعظیم شعائر بپردازدیم و با حضور خادمان امام رضا (ع) کنار پرچم آستان قدس رضوی به جنگ رسانه‌های بیگانه برویم.

مهدوی با اشاره به تجمع بانوان رضوی با حضور ارادتمندان به امام رضا (ع) در پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: این تجمع فردا راس ساعت ۱۷ در پیاده راه فرهنگی رشت با سخنرانی خانم مینا علی نژاد و خواهر شهید مدافع حرم قرباخانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه یاوران آستان قدس رضوی گیلان فقط سه نفر حقوق می‌گیرند و مابقی خالصانه کار می‌کنند افزود: کمک رسانی ۱۵۰ خادم یار رضوی در زمان سیل به مردم سیل زده، کمک بیش از ۱۲۰ میلیون تومانی لوازم خانگی و مصرفی به محرومان، کمک ۱۲۰ میلیون تومانی به گروه‌های جهادی برای کمک به مناطق سیل زده و مناطق محروم گیلان، توزیع ۱۰۰ کیلو گوشت بین نیازمندان و اعزام ۱۲۰ پاکبان به مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های آستان بود.

وی با انتقاد از وضعیت پیاده راه فرهنگی شهر رشت گفت: سازمان‌های دولتی، فضای ولنگاری و هنجارشکنی را در پیاده راه فرهنگی شهر رشت فراهم کرده اند و کمیسیون فرهنگی شهر رشت باید جوابگو باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مسئولان شهری پیاده راه را برای ولنگاری و هنجارشکنی ایجاد کرده اند تصریح کرد: یک نفر با چند هزار رای اداره شهر رشت را برعهده گرفته و فضای پیاده راه فرهنگی شهر رشت را به ولنگاری و نابهنجاری تبدیل کرده است.

مهدوی با اشاره به اینکه باید مشخص شود که پیاده راه فرهنگی رشت با چه مدیریتی در حال اداره است افزود: شهردار جدید شهر رشت هر چه سریع‌تر وضعیت پیاده راه فرهنگی شهر را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه میدان فرهنگی و شهری رشت نباید به مانند شهر‌های پاریس شبیه سازی شود گفت: اتفاقات پیاده راه شهر رشت به دلیل سیاست‌های غلط شهردار و شورای شهر گذشته است که برای ایجاد پیاده راه فرهنگی شهرداری توجه‌ای به هویت گیلانی ایرانی و اسلامی نداشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه زمینه جولان غرب زدگان در پیاده راه فرهنگی شهر رشت فراهم شده بیان کرد: انشاءالله شهردار جدید با بهره‌گیری از دغدغه‌مندان فرهنگی و ایده پردازان اندیشمند دینی برای اصلاح وضعیت نامناسب شهرداری تدابیری بیاندیشد، زیرا هویت خواهان ملی و اسلامی خواهان مدیریت انقلابی و دینی بر فضای حاکم بر پیاده راه فرهنگی هستند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان با بیان اینکه هزینه‌های فرهنگی انجام شده در پیاده راه رشت باید برای عموم به طور کامل شفاف‌سازی شود ابراز داشت: اعضای شورای شهر رشت اسیر بازی‌های سیاسی و جناحی شده‌اند و از مراسم‌های دینی و مذهبی استفاده‌های ابزاری می‌کنند.

مهدوی با تأکید بر اینکه تصمیم‌گیری‌های باندی در مجموعه شورای شهر رشت آینده این شهر را نابود کرده است اظهار داشت: علاوه بر پرونده بسیار ضعیفی که مجموعه شوراری شهر رشت در مورد فضای فرهنگی شهر تاکنون از خود ارائه داده‌اند روند اجرای پروژه‌های عمرانی نیز به هیچ عنوان مورد رضایت شهروندان نیست.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان برخی از اقدامات و کار‌های انجام شده این نهاد در سطح استان را نیز برشمرد و عنوان کرد: اعزام ۱۵۰ خادم یار رضوی به مناطق سیل‌زده و اهداء معادل ۱۲۰ میلیون تومان لوازم خانگی و مصرفی به این مناطق از جمله برخی از اقدامات نمایندگی آستان قدس رضوی گیلان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اهداء بیش از ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار به گروه‌های جهادی برای ارائه خدمت در مناطق سیل‌زده و مناطق محروم گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: از دیگر اقدامات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گیلان می‌توان به توزیع گوشت و سبد کالا ببن نیازمندان در سطح شهرستان‌ها اشاره کرد.

وی از توزیع کارت‌های هدیه رمضانیه و اعزام پاکبان‌های بالای ۴۰ سال به زیارت مشهد مقدس نیز سخن گفت و اظهار داشت: مدافعان حرم و خانواده‌های آنان هم توسط دو کاروان زیارتی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند علاوه بر این ۶۱۰ میلیون تومان برای اشتغال‌زایی در اختیار مددجویان کمیته امداد گیلان قرار گرفته است.

مهدوی برپایی کاروان اردویی ۵۰۰ زائر اولی محروم و بیماران صعب‌العلاج برای زیارت مشهد مقدس را از دیگر اقدامات دفتر نمایندگی آستان قدس در گیلان خواند و گفت: اعزام ۳۰۰ دانش‌آموز مناطق محروم و ۳۰۰ زوج جوان به مشهد مقدس از دیگر اقدامات فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار