خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین

تحقق ورود بیش از یک میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان

علیخانی گفت: ۲۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی وارد استان شد و در سه ماه نخست امسال نیز ۳۴۳ هزار دلار سرمایه گذاری مصوب صورت گرفت که بیش از یک میلیون دلار آن وارد استان شد.
کد خبر: ۹۱۵۴۸۳۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مشترک سرمایه گذاران کشور روسیه با مدیران اقتصادی استان در سالن جلسات دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری قزوین برگزار شد.

مرتضی علیخانی، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین در این جلسه بیان کرد: سال گذشته ۵۴ طرح خارجی با ۶۷ میلیون دلار سرمایه گذاری در استان مصوب و اجرا شد.

وی گفت: سال پیش، ۲۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی وارد استان شد و در سه ماه نخست امسال نیز ۳۴۳ هزار دلار سرمایه گذاری مصوب صورت گرفت که بیش از یک میلیون دلار آن وارد استان شد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین اظهار کرد : سهم استان قزوین از تولیدات ناخالص کشور یک و هفت دهم درصد است و یک شهر صنعتی، ۱۵ شهرک و ناحیه و سه هزار و ۹۴۹ واحد صنعتی دارد.

علیخانی عنوان کرد: وجود هزار و ۲۹۰ نوع محصول در استان قزوین از جمله مواد شیمیایی، شوینده، لوازم خانگی، قطعات خودرو و کاشی و سرامیک، ظرفیتی است که می‌توان از آن برای اجرای طرح‌های مشترک سرمایه گذاری با روس‌ها به کار گرفت.
وی افزود: استقرار اولین تولیدکننده چرخ خیاطی، بزرگترین تولید کننده مخازن سی ان جی کشور و داشتن جایگاه اول در تولید شیشه دارویی و رتبه سوم در تولید صنایع سرامیک و کاشی موقعیت صنعتی استان را بالا برده است.

‌مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین اضافه کرد: استان قزوین در زمینه گردشگری نیز هزار و ۳۰۰ اثر تاریخی ثبت شده دارد و با پیش بینی ۹۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری ظرفیت‌های خوبی برای روس‌ها فراهم شده است.

علیخانی گفت: همچنین وجود هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع کشاورزی و ۷۱ هزار هکتار باغ از ظرفیت‌های کشاورزی استان است که در این عرصه نیز می‌توان همکاری‌های مشترک را با سرمایه گذاران بررسی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار