رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که هیچ آدم عاقلی با سرمایه خود مسکن نمی سازد که خالی بگذارد گفت: خانه های خالی در کشور بیشتر مربوط به هلدینگ های ساختمانی بانک هاست.
کد خبر: ۹۱۵۴۷۹۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

مصطفی‌قلی خسروی افزود: افراد متمول و نیمه متمول هیچ وقت خانه های خود را خالی نمی گذارند.

وی همچنین اظهار داشت: هیچ آدم عاقلی با سرمایه خود مسکن نمی سازد که خالی بگذارد مگر اینکه صددرصد مغرض باشد که بی تردید محتکر است و قانون باید با افراد محتکر بصورت جدی برخورد کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بیشتر خانه های خالی متعلق به هلدینگ های ساختمانی بانک هاست که ضرورت دارد جلوی این نوع هلدینگ سازی ها و بنگاه داری ها در مملکت گرفته شود.

وی همچنین در خصوص مقوله دریافت مالیات بر عایدی سرمایه نیز افزود: مالیات یکی از راه های کنترل و تعدیل ثروت در جامعه و بسیار هم مطلوب است.

قلی خسروی اظهارداشت: بدون شک با بستن مالیات های زیاد به حوزه مسکن سرمایه گذاران رغبت چندانی به ساخت و ساز از خود نشان نمی دهند و از این نظر مطلوب نیست.

وی گفت: برای تولید مسکن و جلوگیری از فرار سرمایه ها در جامعه باید سرمایه گذاران و تولید کنندگان را به روش های مختلف ترغیب و تشویق به سرمایه گذاری کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش 60 درصدی معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته در کشور خبرداد و افزود: این نشان می دهد مردم قدرت خرید ندارد.

وی با اشاره به این جمله که سزای گران فروش نخریدن است، یادآور شد: اگر مردم نخرند فروشنده ها مجبورند از توهمات خود بکاهند و قیمت واحدهای مسکونی را کاهش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات