رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که هیچ آدم عاقلی با سرمایه خود مسکن نمی‌سازد که خالی بگذارد گفت: خانه‌های خالی در کشور بیشتر مربوط به هلدینگ‌های ساختمانی بانک هاست.
کد خبر: ۹۱۵۴۷۰۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،مصطفی‌قلی خسروی افزود: افراد متمول و نیمه متمول هیچ وقت خانه‌های خود را خالی نمی‌گذارند.

وی همچنین اظهار داشت: هیچ آدم عاقلی با سرمایه خود مسکن نمی‌سازد که خالی بگذارد مگر اینکه صددرصد مغرض باشد که بی تردید محتکر است و قانون باید با افراد محتکر بصورت جدی برخورد کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بیشتر خانه‌های خالی متعلق به هلدینگ‌های ساختمانی بانک هاست که ضرورت دارد جلوی این نوع هلدینگ سازی‌ها و بنگاه داری‌ها در مملکت گرفته شود.

وی همچنین در خصوص مقوله دریافت مالیات بر عایدی سرمایه نیز افزود: مالیات یکی از راه‌های کنترل و تعدیل ثروت در جامعه و بسیار هم مطلوب است.

قلی خسروی اظهارداشت: بدون شک با بستن مالیات‌های زیاد به حوزه مسکن سرمایه گذاران رغبت چندانی به ساخت و ساز از خود نشان نمی‌دهند و از این نظر مطلوب نیست.

وی گفت: برای تولید مسکن و جلوگیری از فرار سرمایه‌ها در جامعه باید سرمایه گذاران و تولید کنندگان را به روش‌های مختلف ترغیب و تشویق به سرمایه گذاری کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۶۰ درصدی معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته در کشور خبرداد و افزود: این نشان می‌دهد مردم قدرت خرید ندارد.

وی با اشاره به این جمله که سزای گران فروش نخریدن است، یادآور شد: اگر مردم نخرند فروشنده‌ها مجبورند از توهمات خود بکاهند و قیمت واحد‌های مسکونی را کاهش دهند.

ارسال نظرات