یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با تقدیر از حمایت‌های سوریه و شخص بشار اسد از ملت فلسطین و مقاومت از تلاش‌ها برای ازسرگیری روابط میان حماس و دمشق خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۷۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود الزهار در گفت‌وگو با پایگاه خبری النهضه با تاکید بر ضرورت ساماندهی روابط  با هر کسی که در کنار ملت فلسطین و حامی آن  است و با اسرائیل دشمنی می‌کند، داشتن روابط بسیار خوب با تمام کشورهایی که با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران، سوریه و لبنان را به نفع مقاومت دانست.

الزهار با اشاره به تلاش‌ها برای ازسرگیری روابط میان حماس و دمشق در عین حال به دلخوری و نارضایتی رهبری سوریه از مواضع حماس در خصوص بحران این کشور اشاره کرد و با تمجید از بشار اسد گفت رئیس جمهور بشار اسد پیش از بحران، همه امکانات را در اختیار ما گذاشت و ما چنان در سوریه آزادانه فعالیت می‌کردیم همانطور که در فلسطین این کار را می‌کردیم، ولی ناگهان روابط در پی بحران سوریه از هم فروپاشید و معتقدم که بهتر بود که آن را ترک نمی‌کردیم و یا علیه یا به نفع روند بحران دخالت نمی‌کردیم.

وی اظهار داشت ما باید با هر کشوری که روابط بدی با اسرائیل دارد، و روابط حسنه‌ای با کشورهایی دارد که اسرائیل بخش‌هایی از خاکشان را اشغال کرده مانند سوریه و لبنان داشته باشیم، در حالی که برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس)، اسرائیل را حمایت می‌کنند، چه چیزی مانع همکاری کشورهایی که سرزمینشان اشغال شده با یکدیگر می‌شود. ما باید با یکدیگر متحد شویم و همکاری کنیم و روابط بسیار خوبی داشته باشیم تا آخرین وجب از سرزمین اشغال شده خود را آزاد کنیم.

ارسال نظرات