خبرهای داغ:
در آستانه روز ملی حجاب و عفاف بسیج جامعه زنان با گرامیداشت این روز بیانیه ای به همین مناسبت صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۵۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن این بیانیه آمده است؛

بسمه تعالی
"یا ایها النَبِیُ قُل لازواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ المُومِنینَ یُدنینَ عَلَیهِنَ مِن جَلآبِیبِهِنَ ذلِکَ اُدنی أن یُغ رَفنَ فَلا یُؤذَینَ ...؛"
احزاب/59 (ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: چادرهای خود را بر خویش فرو افکنند. این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، بهتر است ...)
تاریخ گواه است در تمام این سال‌ها استعمارگران غربی گاهی با زور و جنایت قلدرمایانه و گاهی با توطئه و نیرنگ و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایران از حجاب و عفاف این فریضه الهی و سیره فاطمی انجام داده اند. اما زنان قهرمان و بیدار ایران با مقاومت در مقابل تمام این زورگویی ها و تحمیل های گسترده تبلیغات نشان داده‌اند که حاضرند از جان خود بگذرند، ولی از تاج بندگی خود هرگز.
گواه این ادعا فقط زنان به خون تپیده در مسجد گوهرشاد نیستند. بانوانی همچون شهیده عصمت پورانوری، مریم فرهانیان و 7 هزار زن شهیده انقلاب انقلاب اسلامی در دفاع مقدس که چادر را کفن خود ساختند، شواهد زنده این حقیقت هستند. پایداری جانانه زنان قهرمان ایران در پاسداری از این اصالت انسانی نه تنها موجب استمرار این ارزش در کشور عزیزمان گردیده، بلکه امروز شاهد آن هستیم که در پرتو این ایستادگی پیام حجاب این میراث ایرانی، گرایش جهانی پیدا کرده است و صدها میلیون غیرتمند کشورهای اسلامی و حتی ساکنان کشورهای غیر اسلامی مبارزات گسترده و عمیقی را برای احیاء این فریضه الهی آغاز کرده‌اند.
قدرت‌های شیطانی که از این پیشروی گسترده زنان مسلمان وحشت زده شده اند برای مقابله با این خیزش عظیم مردنی تلاش می کنند با خدشه دار کردن پایگاه اصلی این پیام و با ترویج فساد و بی بند و باری و ترویج مدل های غربی در ایران، اوضاع را به نفع خود تغییر دهند. غافل از آنکه این زنان ایرانی بیدارند و در این 40 سال ثابت کرده‌اند که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در صحنه بود.
در پایان امید است همه مسئولان جامعه با محور قرار دادن راهبردهای ترسیم شده نظام مقدس جمهوری اسلامی که مبتنی بر دیدگاه های امام راحل و مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه‌ای (مدظله العالی) می باشد به صورت همگام و هماهنگ در راستای تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف و عمل به وصیت شهیدان و تامین امنیت اجتماعی در تمام ابعاد آن تلاش کنند. لذا لازم می دانیم نکاتی را به عنوان مطالبات اساسی به مسئولان کشوری و استانی یادآوری کنیم، باشد که چراغ راه این میدان مبارزه باشد.
1- از دولت و همه دستگاه های کشور می خواهیم مصوبه مورخ 14 دی 1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را با قاطعیت اجرا کنند.
2-از همه دستگاه های فرهنگی و رسانه ها و به ویژه صداوسیما می خواهیم ضمن معرفی الگوهای برتر و غرورآفرین زنان و مسلمانان و آثار پُر برکت حجاب در ارتقاء فرهیختگی و فرزانگی زنان کشور آثار زیان‌بار فرهنگ غربی و نتایج مخرب آن در فروپاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده را تبیین کند و به تصویر بکشد.
3-کارکنان دولت در محیط اداری الگوی موثری بر رفتار اجتماعی‌اند. از دولت می خواهیم هرگونه کاستی و ضعف در این الگو را هرچه سریع تر مرتفع نماید و ضوابط و مقررات مربوط به عفاف و حجاب را در تمامی دستگاه‌ها با دقت و قاطعیت اجرا کند.
4- از وزارت آموزش و پرورش می خواهیم مبانی حجاب و عفاف و حقوق زن در اسلام همچنین واقعیت های ناشی از اجرای تفکر غربی در فروپاشی جوامع غربی را به صورت مستند و مستدل در کتاب های درسی وارد کند.
5-از وزارت صنعت، معدن و تجارت می خواهیم با کمک اصناف محترم از ورود، تولید و فروش کالاهای مفسده انگیز و پوشاک نامناسب با شئون اسلامی جداً ممانعت به عمل آورد.
6-ضمن اعلام بیزاری از تهاجم ، شبیخون و نفوذ فرهنگ غربی، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم قاطعانه از تولید و انتشار آثار ضد فرهنگی مغایر عفت عمومی و استفاده ابزاری از زن خصوصاً در مطبوعات و تولیدات سینمایی و صحنه هنرهای نمایشی جلوگیری کند.
7-از ورات علوم و تحقیقات و فناوری می خواهیم بگونه‌ای برنامه‎ریزی کنند که دختران برای تحصیلات عالیه مجبور به ترک شهر و دیار خود نباشند و بتوانند در شهر یا حداقل استان خود ادامه تحصیل دهند و ضوابط و مقررات عفاف و حجاب را در مراکز آموزش عالی اعمال نمایند.
8-از قوه قضاییه و نیروی انتظامی می خواهیم که با مروجان فساد و دایرکنندگان مجالس فاسد با قاطعیت برخورد نموده و از همه ظرفیت های قانونی خود و اداره اماکن برای برخورد با تولید و عرضه کالاهای مفسده انگیز بهره گیری نمایند.
9-ضمن قدردانی از امام جمعه محبوب شهرمان که با رهنمودهای حکیمانه خود در محافل مختلف باعث دلگرمی مضاعف می شوند، از تمامی مسئولین استان می خواهیم با جدیت تمام مصادیق بد حجابی، فساد و فحشاء را شناسایی و برخورد کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها