خبرهای داغ:
معاون فرماندار شاهرود بابیان اینکه ۵۰ درصد نرخ بیکاری در ارتباط با زنان خانه‌دار است، گفت: می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت اشتغال خانگی جامعه را توانمند کرد، اما در وهله نخست می‌بایست مکانی برای عرضه آن‌ها ایجاد شود.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۳۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، گل‌چهره محمدی در نشست کارگروه ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار به میزبانی سالن جلسات فرمانداری شاهرود ضمن بیان اینکه ۵۰ درصد نرخ بیکاری استان سمنان در ارتباط با زنان خانه‌دار است، ابراز داشت: می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت اشتغال خانگی و هنر‌های دستی این بخش از جامعه را توانمند کرد، اما در وهله نخست می‌بایست مکانی برای عرضه آن‌ها ایجاد شود.
وی ضمن بیان اینکه شاهرود رتبه نخست تسهیلات پایدار روستایی و عشایر استان سمنان را به خود اختصاص داده است، افزود: این تسهیلات می‌تواند در مناطق روستایی منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی مردم منطقه شده و باعث توانمند شدن آن‌ها شود.
معاون استاندار سمنان بابیان اینکه ایجاد نمایشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی راهی برای عرضه محصولات خانگی است، ابراز داشت: این گونه اقدامات می‌تواند در بهبود فضای کسب‌وکار و سطح معیشت خانوار روستایی تاثیر گذار باشد، اما از سویی فذاهم کردن چنین امکانی نیز نیازمند همراهی سایر دستکاه‌ها نیز هست.
محمدی در ادامه تصریح کرد: ایجاد مراکز عرضه صنایع‌دستی به کامل شدن زنجیره تولید و ایجاد اشتغال پایدار روستایی منتهی می‌شود بنابراین می‌بایست اقداماتی که به صورت مستقیم در زندگی شهروندان نقش دارند در اولویت دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.
وی افزود: نبود اشتغال در سطح روستا‌ها باعث مهاجرت بی‌رویه آن‌ها به شهر‌ها و بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود بنابراین این مهم می‌طلبد که در این زمینه چاره‌اندیشی صورت گیرد نمونه بسیار خوب این اقدامات را می‌توان به ایجاد واحد‌های بومگردی از سوی میراث فرهنگی شاهرود اشاره داشت که در برخی روستا‌ها مهاجرت معکوس را رقم‌زده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تسلامی شهرستان شاهرود، گفت: افزایش جمعیت بیکار بدون تردید یکی از معضلاتی است که این روز‌ها جامعه با آن روبروست که پیامد‌های خاص اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد.
رضا مهدیان، با اشاره به حمایت این اداره از مشاغل خانگی، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بخش کلی (فرهنگی، هنری و دیجیتالی) برای ١٣٠ رشته شغلی متفاوت مجوز مشاغل خانگی می‌دهد.
وی با بیان اینکه امروزه کسب و کار‌های خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌هایی که عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی بدون مزاحمت و اخلال در آرامش واحد‌های مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت یا کالا می‌شود کسب و کار‌های خانگی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، گفت: متقاضیان برای ثبت نام، به سامانه مشاغل خانگی mashaghelkhanegi.ir مراجعه کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها