خبرگزاری بسیج: نمایشگاه دائمی توانمندیهای بانوان روستای تقی آباد با حضور مسئولان شهرستان ری چهارشنبه گشایش می یابد.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۰۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ اسماعیل زند مقدم، دهیار روستای تقی آباد با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه دائمی توانمندیهای بانوان روستای تقی آباد شامل: صنایع دستی، پوشاک، مواد غذایی، مصرفی و بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه روستای تقی آباد فاقد هرگونه فضای تجاری است و فقط سه مغازه شامل یک نانوایی، یک سوپر مارکت و یک واحد مرغ فروشی فعال است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این،  بازارچه هفتگی در روزهای یکشنبه دایر است که نیازهای اهالی را تامین نمی کند، لذا تصمیم گرفتیم که یک نمایشگاه دائمی برای تامین نیازهای مردم این منطقه ایجاد کنیم.

زند مقدم، اظهار داشت: نمایشگاه دائمی روستای تقی آباد در زمینی به مساحت یکهزار مترمربع ایجاده شده و به منظور حمایت از روستائیان بویژه زنان سرپرست خانوار، غرفه های این نمایشگاه به طور رایگان در اختیار بانوان قرار می گیرد. وی افزود: سطح کیفیت کارهای تولیدی این افراد بسیار بالا است و قابلیت عرضه درخارج از شهرستان را نیز دارند، تلاش می کنیم که این افراد بتوانند علاوه بر شهرستان ری، تولیداتشان را خارج از شهرستان نیز بفروشند، اما اول به خود روستا خدمات خود را ارائه کنند و سپس بیرون از منطقه و شهرستان همچنین برنامه ای تدوین خواهیم کرد که برای حمایت و تقویت و توسعه اشتغالزایی، حداقل در بخش مرکزی ری بازدید کننده و متقاضی و خریدار محصولات را داشته باشیم.

دهیار تقی آباد در ادامه گفت: غرفه های این نمایشگاه شامل پخت غذاهای سنتی و فرنگی، میوه و تره بار، پوشاک، صنایع دستی و موارد دیگری است که تمام نیازهای مصرفی روستا را تامین می کند.

زند مقدم، تاکید کرد: با همکاری بخشداری و از طریق شرکت تعاونی های بخشداری مرکزی از فعالان اقتصادی روستا حمایت می کنیم.

  روستای تقی آباد دارای 300خانوار و 1000 نفر جمعیت است که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 97 افتتاح شد.

 

 

ارسال نظرات