خبرگزاری بسیج: همایش تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب عصر امروز با حضور فرماندهان و نخبگان بسیج شهرستان قرچک و سخنرانی احمدی از معاونت سیاسی سازمان بسیج به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد قرچک برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۰۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ احمدی در ابتدا به بیان محور های اصلی  بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت:مقام معظم رهبری در این بیانیه تحلیل متفاوت از روند انقلاب اسلامی ارائه کردند و با بررسی ابعاد و زوایای مختلف بیانیه گام دوم می توان دریافت که این بیانیه دارای مضامین راهبردی بوده و با ترسیم افق و چشم انداز،به عنوان سندی ناظر بر آینده انقلاب به شمار می آید.

وی تشریح کرد: فرمانده کل قوا در گام دوم  انقلاب با نگاه فرآیندی و خود اشتغالی انقلابی با صلابت از دستاوردهای انقلاب صحبت کرده اند،همچنین اشکالات مسیر گذشته را بیان کرده و افق مسیر را برای تحقق اهداف نظام ترسیم می کنند.

احمدی خاطرنشان کرد:در تحلیل های انقلاب و دستاوردهای آن باید سه ضلع عقلانیت که شامل  توازن آرمان گرایی و واقع بینی ،واقعی دیدن امیدها و چشم اندازها و شناخت دقیق از ظرفیت ها و محدودیتها است،رعایت شود.

همچنین جوان گرایی امری مهم در گام دوم است که جوان گرایی فقط به معنای روی کار آمدن  نیروهای جوان نیست بلکه نوسازی و نو گرایی در فرایندهای جامعه سازی  و ساختارهای کارگزاری است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی  مسئله تفکیک اندیشی و عقل گرایی را از مسائل مهم در تبیین بیانیه گام دوم برشمرد و گفت:امروز دشمن در جنگ روانی ما را در نقطه آرمان گرایی متوقف ساخته و همه توان خود را برای نا کارآمد نشان دادن انقلاب  اسلامی بکار گرفته است.

احمدی، خود انتقادی انقلابی و روشنگری را از لایه های عقلانیت نهفته در گام دوم بیان کرده و تصریح کرد:باید در کنار تحلیل ها و انتقادها ،دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را هم حتما بیان کرد.

  این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها در بیانیه عنوان جوان مومن انقلابی را بکار برده اند و فرموده اند:جوانان مومن انقلابی هسته های فکری و علمی  و  هیئت های  اندیشه ورز را راه اندازی کنند .

وی در پایان  در تعریف بصیرت انقلابی گفت : بصیرت یعنی شناخت صحیح ،عمل درست  و عمل به هنگام  و تاکید کرد: باید با بصیرت به نحوه تحلیل حضرت آقا توجه کرده و با بکار گیری بیانیه گام دوم انقلاب زمینه را برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی فراهم آوریم.

خبرنگار: فاطمه خانی

ارسال نظرات