بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران رتبه امسال توانست رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۹۱۵۴۵۷۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حمید هراسانی در گفت و گوی اختصاصی با بسیج با اشاره به کسب رتبه برتر بسیج هنرمندان مازندران در کشور به تشریح برنامه های این سازمان هنری پرداخت و گفت:از سال 96 که مسئولیت بسیج هنرمندان را بعهده گرفتم و با توجه به ارتباط مقابل با هنرمندان استان ، از گلوگاه تا رامسر را مورد نظارت قرار داده و  شهرهای مستعد هنری را شناسایی کردم .

وی با بیان اینکه بسیج هنرمندان در مساله اشتغالزایی هنرمندان ورود پیدا کرد، افزود: سازمان از هنرمندان صنایع دستی و نیز در بخش تئاتر با حمایت از تولیدات هنرمندان در مراسم ها و مناسبت ها،باعث درآمدزایی در این بخش شد تا هنرمندان علاوه بر تولیدات ارزشی بتوانند کسب درآمد کنند.

مسئول بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به جشنواره «سکانس حماسه» که در استان برگزار شد، ادامه داد: بسیج هنرمندان در سال 97 فقط به یک جشنواره بسنده نکرد و با همکاری نهادهای فرهنگی جشنواره های شعر و ادبیات داستانی را نیز در سال گذشته برگزار کرد.

هراسانی با تصریح براین مطلب که با توجه به 136 شهید هنرمند در استان مازندران برنامه ای در اختصاص با این شهدای والامقام برگزار نشده بود، بیان کرد: با توجه به اینکه ارشاد متولی اصلی این برنامه هاست و برنامه ای هم در این باره اجرا نکرد، بسیج هنرمندان وارد عمل شد و یادواره 136 هنرمند شهید را در بابلسر برگزار کرد.

وی در همین رابطه اضافه کرد:در این یادواره 10 رشته هنری برای شهدای ایفای نقش کردند از برپایی نمایش،شعرمحلی،هنرهای تجسمی،خطاطی وصیت نامه شهدا،نقاشی چهره شهدا،معرق کاری تا نقالی و تعزیه که با استقبال کم نظیرمردم و هنرمندان رو برو شد.

مسئول بسیج هنرمندان مازندران با تاکید بر نظارت بر عملکرد کانون های بسیج شهرستان ها خاطر نشان کرد: بسیج هنرمندان توانست با هم افزایی و همکاری موفق با دستگاه های اجرایی، مسئولان را به این باور برساند که به قشر هنرمند توجه ویژه داشته باشند.

مشاور مدیرکل ارشاد مازندران به برپایی نمایشگاه 40 سالگی انقلاب هم اشاره کرد و افزود:تئاترهای خیابانی در همه شهرستان ها با موضوعات مختلف ارزشی برگزار شد.

وی بیا اینکه بنده رشته ام تئاتر است ،به یکی از معضلات هنری در استان در پرداخت و اضافه کرد: یکی از معضلاتی که در استان داشتیم برگزاری تئاترهای بی هدف بود که با همکاری ارشاد وارد عمل شده و توانستیم در بحث ساماندهی گروه های تئاتری اقدام کنیم.

رئیس شواری سیاستگذاری تئاتر مازندران به جشنواره بین المللی وارش هم اشاره کرد و گفت: بسیج هنرمندان بعنوان ناظر محتوایی جشنواره بین المللی وارش که امسال در بابل برگزار شد، توانست جلوی بسیاری از برنامه ها که سنخیت فرهنگی با ارزش ها نداشتند را بگیرد.

مسئول بسیج هنرمندان مازندران از برگزاری جشنواره ئتاتر که امسال در مازندران برگزار می گردد ،خبر داد و اعلام کرد: این جشنواره در سه بخش تئاتر صحنه ای، نمایشنامه نویسی و تئاتر بچه های محله اجرا می شود.

هراسانی با تصریح براین مطلب که در بخش ئتاتر صحنه ای موفق عمل کردیم اما در بخش نمایشنامه نویسی و تئاتر بچه های محل هنوز به هدف اصلی خود نرسیده ایم ، اظهار کرد:یکی از بخش های جشنواره امسال تولیدات نمایشنامه های ارزشی و بوی مازندران است که علاوه براینکه به 15 نفر رتبه های برتر جایزه نقدی اهدا می شود قرار است آثار این هنرمندان تبدیل به کتاب شود.

مسئول بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به مطالبات رهبری در بخش هم افزایی با اقشار مختلف و حوزه های محلات با اعلام اینکه طرح 100 مسجد 100 نمایش در مازندران امسال در مازندران اجرا می شود، گفت: باتوجه به وجود 18 کانون شهرستانی،قصد داریم تا پایان سال حداقل در 100 مسجد گروه های نمایش برپا کنیم و هر مسجدی هم که بخواهد گروه نمایش داشته باشد بسیج هنرمندان با معرفی اساتید هنری در این راستا به مساجد کمک کرده و این گروه های نمایشی نه فقط در جشنواره ها بلکه فعالیتشان در طول سال تداوم داشته باشد.

وی از راه اندازی گروه های سرود با همکاری فرهنگی سپاه کربلا گفت و ادامه داد: انجمن های هنری این آمادگی را دارند که امسال در هفته بسیج و به مناسبت چهل سالگی بسیج به مدت یک هفته نمایشگاه هنری در موضوعات مختلف راه اندازی کنند.

هراسانی در پایان سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات در بخش بودجه ها خاطر نشان کرد: با یک همت و تلاش جهادی می توان کمبودها را جبران کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها