شهرستان بهمئی از ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است .
کد خبر: ۹۱۵۴۵۳۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
فرماندار بهمئی در بازدید از برنامه شب‌های تئاتر رضوی شهرستان با تقدیر از دست‌اندرکاران این برنامه فرهنگی معنوی، گفت: موفقیت‌های تئاتر بهمئی نشان از توان و اندیشه بسیار بالای هنرمندان بهمئی است.
حکمت اله سنایی افزود: در سال‌های اخیر شاهد استقبال رو‌به‌رشد مردم شهرستان از تئاتر بودیم و خبر خوب این است که علاوه بر خواص و نخبگان و به اصطلاح «مخاطبین خاص»، عموم مردم نیز از تئاتر استقبال می‌کنند.
فرماندار بهمئی با اشاره به ظرفیت‌های بالای هنری در شهرستان، گفت: در کنار استعداد‌های هنری، ظرفیت‌های شهرستان بهمئی در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بسیار بالاست.
وی افزود: تئاتر می‌تواند به عنوان ابزاری موثر در کنار معرفی فرهنگ شهرستان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش موثری ایفا کند.
فرماندار بهمئی با بیان این مطلب که سبک زندگی مدرن، باعث فراموشی و به حاشیه رفتن بسیاری از سنت‌ها و آیین‌های بومی و محلی شده است، گفت: تئاتر می‌تواند در احیای این سنت‌ها موثر باشد، اما هنرمندان باید با دیدِ باز، کسب آموزش‌های لازم و بهره‌مندی از تجارب بزرگان و صاحبنظران این حوزه در خلق آثار خود، به گونه‌ای عمل کنند که مخاطبان از فرهنگ‌های مختلف هم با آثار بومی شهرستان همزاد پنداری کنند.
ارسال نظرات