مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران گفت:دشمن میخواهد جای مصونیت حجاب را با محدودیت عوض کند.
کد خبر: ۹۱۵۴۵۰۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،فرشته پازوکی رئیس بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران بعدازظهر امروز سه شنبه 18 تیرماه در نشست خبری هفته عفاف و حجاب، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س)، میلاد ثامن الحج امام رضا(ع) و دهه کرامت، و نیز گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: با توجه به حوادث 21 تیرماه سال 1315 و کشف حجاب رضاخانی و شهادت هزاران بانوان محجبه در آن حادثه ، هفته ای به نام عفاف و حجاب در تقویم مناسبت های کشوری درج شد.

اجرای 2500 برنامه فرهنگی عفاف و حجاب در مازندران

وی هفته عفاف و حجاب را فرصت مناسبی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و با اعلام 2500 ویژه برنامه فرهنگی در این ایام گفت: 27 عنوان برنامه محوری در سطح رده های مقاومت سراسر استان در حال اجراست که به دلیل کثرت برنامه ها تا 23 تیرماه نیز ادامه دارد.

پازوکی از مهم ترین برنامه های هفته عفاف و حجاب که اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده در سراسر استان با حضور زنان و مردان غیرتمند برگزار می شود، خبرداد و اعلام کرد:کمترین جمعیت در این اجتماع از 3 هزار تا 10 هزار نفر است و در روز پنج شنبه 20تیرماه در شهرستان بابلسر پیاده روی خانوادگی از سپاه تا ساحل پیاده روی بهمراه برنامه های مفرح و شاد،برگزار می گردد.

مسئول بسیج جامعه زنان مازندران در ادامه سخنان خود با یادآوری نمایشگاه پوشش ایرانی اسلامی با نام پارسی پوش که از چهارم تا 9 تیرماه در قائمشهر برگزار شد،بیان کرد: این نمایشگاه رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان مازندران پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر مبارزه با جنگ نرم و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در مردم برنامه هایی بصورت مستمر در طول سال بویژه در هفته عفاف و حجاب دارد  مهم ترین برنامه ها را اعلام کرد:تقدیر از دختران تازه محجبه شده ، مسابقات کتابخوانی در موضوع عفاف و حجاب، برگزاری آتلیه حجاب با عنوان من با حجاب زیباترم، تئاتر خیابانی،پیاده روی خانوادگی،دوخت رایگان چادر،اهدای گل به دختران بدپوشش و دعوت آنان به رعایت حجاب، برگزاری برنامه شاد برای کودکان و آموزش عفاف و حجاب در قابل بازی های کودکانه، بازخوانی وصیت شهدا و اندیشمندان توسط هیئت های اندیشه ورز در سطح رده های مقاومت، تولید محتوا در فضای مجازی ، تجلیل از فروشندگان البسه اسلامی، برگزاری مسابقات ورزشی با شعار رعایت حجاب،دیدار با خانواده شهدای زن استان، اکران فیلم های کوتاه از جشنواره عمار با رویکرد سبک زندگی عفیفانه ، برگزاری کارگاه تحکیم بنیان خانواده، اجرای همایش های جذاب با اجری نمایش طنز،نشست های پرسش و پاسخ به شبهات،کوهپیمایی گردان کوثربا عنوان فتح قله حجاب ، تجلیل از مادرانی که فرزندان با حجاب تربیت کردند، برگزاری نمایشگاه عفاف با دو رویکرد محتوایی و اردوی یک روزه از برنامه های شاخص این هفته می باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان در بخش دوم سخنان خود به مطالبات زنان جامعه پرداخت و بااشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در شورای انقلاب فرهنگی ، از این شورا خواست تا پیگیر مطالبات در حوزه زنان باشد.

مجلس خلاهای قانونی در حوزه عفاف و حجاب را پر کند

پازوکی در ادامه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بعنوان بالاترین مقام قانون گذار تلاش کند خلاهای قانونی در مسئله عفاف و حجاب را پر کرده و به صورت جدی وارد عمل شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا به مصوبه برزمین مانده شورای انقلاب فرهنگی که در سال 84 به تصویب رسید ،خواستار شد:دولت ،دستگاه های اجرایی ، استاندار و فرماندار مازندران این مصوبه را که در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب می باشد اجرا کرده و نسبت به رعایت پوشش بانوان کارمند در همه ادارات اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به معاونت امور ریاست جمهوری در حوزه بانوان تصریح کرد: با توجه به مصوبات عفاف و حجاب ، این معاونت با نگاهی جامعه نگر نه محدود به برنامه ریزی درست به امور خانواده وزنان بپردازد.

وزارت فرهنگ و ارشاد جلوی  تولیدات سخیف ضدفرهنگی را بگیرد

پازوکی با خطاب قرار دادن وزارت فرهنگ و ارشاد اذعان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد بنا بر نیازهای جامعه زمینه را برای تولید محصولات فرهنگی هنرمندان متعهد و حمایت از آنها فراهم آورد و بانظارت برمزون های شوی لباس از تولید اثار سخیف ضدفرهنگی جلوگیری کند.

وی با اشاره به ناهنجاری های اخیر در مازندران تاکید کرد:قوه قضائیه و نیروی انتظامی با مظاهر بی بندوباری سازمان یافته و مروجان فساد بویژه در ایام تابستان قاطعانه برخورد کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان در بخش سوم سخنان خود با بیان این مطلب که عفاف و حجاب از فرامین الهی است، خاطر نشان کرد:عفاف و حجاب فقط مختص زنان نیست و برای مردان نیز بشمار می رود.

وی اظهار کرد:در قران علاوه بر حفظ حجاب ظاهری ، به حجاب های دیگری هم اشاره کرده و آن حجاب نگاه،حجاب رفتاری،حجاب گفتاری و ..که هم به مرد و زن توصیه کرده است.

پازوکی با بیان این مطلب که وقتی بنیان خانواده حفظ باشد سلامت اجتماع هم تامین میشود، اضافه کرد:اگر حد و مرزی در خانواده و اجتماع وجود نداشته باشد نظم و سلامت جامعه بهم میریزد.

مسئول بسیج جامعه زنان عفاف و حجاب را باعث آرامش روحی وروانی افراد و جامعه دانست و گفت: با توجه به سخنان امام راحل حجاب مصونیت است نه محدودیت.

دشمن میخواهد جای مصونیت حجاب را با محدودیت عوض کند

پازوکی با تاکید براینکه دشمن در تلاش است تا جای مصونیت حجاب و محدودیت را تغییر دهد،به عوارض بی عفتی و بی حجابی اشاره و  عنوان کرد: افزایش آمار طلاق ،کاهش آمار ازدواج و ناامنی کانون خانواده از موضوعاتی مهمی است که در نتیجه رواج حیازدایی صورت میگیرد و باعث از هم گسیختگی خانواده در جامعه می شود.

وی با تبیین این مطلب که نظام سلطه با ترویج بدحجابی در تلاش برای رسیدن به اهداف شوم خود و تسلط بر کشورها در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی،فرهنگی و ..می باشد، گفت:نتانیاهونخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل گفته بود بهترین شیوه برای از بین بردن مقاومت مسلمانان این است که  به جای هزینه های سنگین نظامی و بمباران بیاییم مراکز شهرهای مسلمان را پر از لباس های غربی ،مواد مخدر، مشروبات الکی ولوازم آرایشی کنیم .

مسئول بسیج جامعه زنان در پایان سخنان خود از دولتمردان و مردم خواست تا با وحدت ملی و ارتقای تقویت بنیان اعتقادی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن برای شکل گیری تمدن اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب گام بلندی برداشته و  ان شاء الله زمینه ساز ظهور حضرت حجت(اروحناه له فداه) باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها