حجت الاسلام و المسلمین هاشمی گفت : دهه كرامت كه با ولادت حضرت معصومه(س) نماد واقعي مهر، محبت و عاشقي آغاز و به ولادت امام رضا(ع) ختم مي شود، نماد محبت و عشق در ميان خانواده هاست.
کد خبر: ۹۱۵۴۴۹۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛کارشناس مذهبی و دینی در جمع کارکنان رسمی و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان،ضمن تبريک  به مناسبت فرا رسيدن دهه کرامت ،بر لزوم  گراميداشت اين دهه در بين شيعيان تأکيد کرد و گفت: بزرگترين و مهمترين رسالت ما در گراميداشت دهه کرامت، فرهنگ سازي بر مبناي اصول اعتقادي و معنوي و توسعه سطح معرفتي مردم نسبت به اهل بيت (علیه السلام) است

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی با اشاره به برکات وجود مبارک حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) خاطر نشان کرد و گفت : دهه كرامت تداعی‏كننده عزم، قاطعيت و اراده آهنين بانوان والامقام صدر اسلام در جهان است، زيرا اكثر مفاهيم سازنده‏ای كه ما در فرهنگ اسلامی داريم در اين دهه تداعی می‏شود و حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و حرم امام رضا(علیه السلام) كانون دعا، قرآن و پناهگاه امنی برای مناجات مومنان با خدای خودشان می باشد .

ایشان خاطر نشان کردند : دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و پایانش باولادت امام رضا(علیه السلام) همراه می‌باشدهمچنین دهه کرامت یعنی به اندازه مهربانی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و رئوفی حضرت رضا(علیه السلام) ماهم مهربان و هم دل باشیم .

این کارشناس مذهبی عنوان کرد : دهه کرامت نماد ارادت ملت ایران به ائمه(علیه السلام) است ودهه كرامت كه با ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) نماد واقعي مهر، محبت و عاشقي آغاز و به ولادت امام رضا(علیه السلام) ختم مي شود، نماد محبت و عشق در ميان خانواده هاست.

 هاشمی در پایان تصریح کرد :دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهـربان و دلداده را به هجــرت وادار نمـوده و غربت و بیـماری و مرگ را در فصـل جوانی  برای او آسـان کرده است. دهه کرامـت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمـانی است و این که می‌توانند رهبـری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند. تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند.

 

 

 

ارسال نظرات