خبرهای داغ:
قبادی گفت: بعضی از مسوولین ما هنوز به این باور نرسیده اند که اروپایی ها به خصوص فرانسه و انگلیس دست کمی از آمریکا ندارند و در مواقع حساس حامی همیشگی آمریکا هستند و در بعضی مواقع ار آمریکا هم تندرو تر بوده اند
کد خبر: ۹۱۵۴۴۶۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون اتمام مهلت دو ماهه ای که رییس جمهور برای اتحادیه اروپا در جهت اقدام در خصوص تعهدات برجامی داده بود و نیز پایان این مهلت ابراز کرد: پس از خروج آمریکا از برجام رییس جمهور مصاحبه ای کردند و در آن مصاحبه اعلام کردند که ایران در برجام می ماند و برجام را با طرفین اروپایی ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: طرفین اروپایی هم که همواره همپیمان آمریکا هستند از آن زمان با تعلل و عدم تصمیم گیری و شفافیت تلاش کردند تا تحریم های سخت آمریکایی در ایران تاثیر بگذارد و اصطلاحا یکی به نعل کوبیدند و یکی به میخ و نتیجه این تعلل را در واقعیت اقتصادی پس از بیرون رفتن آمریکا از برجام در ایران شاهد بودیم.

قبادی تصریح کرد: با این حال دکتر روحانی بار دیگر با معین کردن یک فرصت 60 روزه برای اروپایی ها صبر پیشه کردند و پاسخ این تعلل هم این بود که دولت انگلستان در کمال شرارت نفتکش ایرانی را در تنگه جبل الطارق متوقف کردند، این نشان مشخصی بود که اروپا هرگز به برجام عمل نخواهد کرد، ایران امروز یک تنه در برجامی مانده است که کسی در آن حضور ندارد.

این کارشناس ابراز کرد: همه می دانستیم که اتحادیه اروپا تحت فشار مستقیم آمریکا قرار دارد و همپیمان آمریکا است و برخی مواقع این اختلافاتی که می بینیم هم یک بازی سیاسی است.

وی اذعان کرد: بعضی از مسوولین ما هنوز به این باور نرسیده اند که اروپایی ها به خصوص فرانسه و انگلیس دست کمی از آمریکا ندارند و در مواقع حساس حامی همیشگی آمریکا هستند و در بعضی مواقع ار آمریکا هم تندرو تر بوده اند.

قبادی مطرح کرد: مردم همیشه با تاکید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس سرداده اند ولی گویا دولتمردان به باور مردم نزدیک هم نشده اند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: تاریخ به ما نشان می دهد که فرانسه و به خصوص انگلیس در خصوص ایران دشمنی هایی کرده اند که شاید آمریکا به آنها حتی نزدیک هم نشده است ولی شاید تحصیل در این کشور ها و اخذ مدرک در آنها و تغییر سبک زندگی و پیروی از غرب و به بیان شفاف تر غربزدگی مانع است که مسوولین این خباثت ها را ببینند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در شرایطی که ایران اسلامی با تمام قدرت پهباد پیشرفته آمریکایی را سرنگون می کند و هیچ کس جرات اعتراض را هم به خود نمی دهد انگلیس نفتکش ایرانی را متوقف می کند و دستگاه دیپلماسی تنها سفیر انگلیس را احضار می کند!

قبادی یادآور شد: در شرایطی که منتظر یک اقدام حقوقی و دیپلماتیک هستیم تنها شاهد سکوتیم و این در حالی است که این عمل هم ضد بشری است و هم فضای رسانه های دنیا را علیه ما مسموم می نماید.

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: مادامی که مدیران ارشد و مسوولین ما غرب را کعبه آمال خود ببینند و به آن به عنوان مقصد و مقصود بنگرند در حالی که خباثت غربی ها بر کسی پوشیده نیست، وضعیت کشور هرگز تغییری نخواهد یافت.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها