خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان پترگان گفت: برخی مجوزهای غیرضروری و سخت گیری اداری در راه اندازی یک کارگاه تولیدی خرد در روستا تنها روند آغاز به کار این مجموعه را به تاخیرمی اندازد و بعضا باعث از بین رفتن انگیزه افراد و مانع از ایجاد اشتغال می شود.
کد خبر: ۹۱۵۴۴۴۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

 حسین میری، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان پترگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: دهستان پترگان شرقی ترین نقطه ایران و خراسان جنوبی و دربخش مرکزی شهرستان زیرکوه قراردارد که دارای 7 هزار نفرجمعیت و 25 روستا است.

وی با اشاره به اینکه از 25 روستا این دهستان، 12 روستا خالی ازسکنه و 13 روستا دارای جمعیت است، افزود: عمده فعالیتهای قرارگاه پیشرفت وآبادانی درحوزه های فرهنگی و اجتماعی، عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، تعلیم و تربیت و اقتصاد است.

وی با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه پاسداران در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون سیاست‌ها اقتصاد مقاومتی و نگاه درون ‌زا به اقتصاد و با توجه به فرمایش معظم له که هزار نقطه را باید آباد کنید تشکیل شده، افزود: حقیقتا ایجاد روستا در طراز انقلاب کار بسیار دشواری است که نیازمند همکاری تمام نهادها است.

میری، توجه به مسائل فرهنگی را ضروری دانست و افزود: آموزش سبک زندگی اسلامی و ساخت خانه عالم در روستا بارنجگان از اقدامات انجام شده در عرصه فرهنگی است، لذا به منظور کمک به تقویت تحصیلی دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش کلاس های آموزشی برگزار شد  همچنین تهیه لباس، توزیع تغذیه در بین دانش آموزان از دیگر اقدامات انجام شده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان پترگان از آموزش 35 سفیرسلامت در این دهستان خبر داد و گفت: آموزش سفیران سلامت با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری ها انجام گرفته است، همچنین درعرصه زیرساختها و عمران اقداماتی همچون بازگشایی سه رشته قنات، احداث دو استخره ذخیره آب در راستای رفاه اهالی انجام شد.

وی، مهاجرت معکوس را هدف اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاها دانست وافزود: مهمترین عامل مهاجرت و خالی از سکنه شدن 12 روستا، دهستان پترگان نبود شغل است، لذا به منظور ایجاد اشتغال پنج کارگاه صنایع دستی و گیاهان دارویی در روستا بارنجگان و یک کارگاه خیاطی در روستا تجنود راه اندازی کردیم که در مجموع برای 50 نفربه صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

 میری، دستور العملهای دست و پا گیر و برخی مجوزهای غیرضروری را مانع راه اندازی مشاغل خانگی دانست و گفت: گرفتن مجوز بهداشت و سیب سلامت برای یک کارگاه صنایع دستی غیر ضروری است و تنها روند آغاز به کارمجموعه را به تاخیرمی اندازد و بعضا این سخت گیری های ادرای باعث از بین رفتن انگیزه افراد و مانع از راه اندازی کارگاه و ایجاد اشتغال می شود.

 مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان پترگان با بیان اینکه باید روستاها به اصالت، ریشه و هویت خود برگردند، افزود: راه اندازی هسته جهادی در روستاها با مشارکت روحانی، اهالی روستا ومسئولین قرارگاه باعث سهولت در رسیدگی به امور روستا و رفع سریعتر مشکلات مردم شده است.  

میری با بیان اینکه باید کارها به جوانان انقلابی سپرده شود، افزود: جوانان انقلابی حتما مسیر خود را پیدا می کنند و اگر دولت و مسئولین پای کارباشند و به جوانان میدان بدهند حتما قله ها به دست جوانان انقلابی فتح و گره ها به دست آنها بازمی شود.

وی با بیان اینکه باید روستایی با روش و شیوه روستا زندگی کند و با کشاورزی و دامداری امرار معاش کند، تصریح کرد: روستا باید مرکز تولید و شکوفایی در عرصه های اقتصادی، کشاورزی، دامداری باشد که بتواند نیازهای جامعه را تامین کند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان پترگان اظهار داشت: اولین دغدغه ما این است که مردم را پای‌کاربیاوریم و بتوانیم تمامی پروژه‌ها را با‌ کمک و حمایتهای مردم، مسئولان و خیران تأمین کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها