مسئول جدید بسیج دانشجویی استان مازندران از برپایی اردوی 2 روزه رزمی فرهنگی دانشجویی در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۴۴۱۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سید امیر سادات کرمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج از برپایی اردوی 2 روزه رزمی فرهنگی دانشجویی  دانشگاه های مازندران خبر داد و گفت:مرحله اول این اردو در 20 و 21 تیرماه در  مکان آموزشی لشکر 25 کربلا  برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه  در فضای دانشجویی  برنامه های فرهنگی و ورزشی که  مورد ذائقه دانشجوی جوان باشد، کمرنگ بوده، اضافه کرد: بسیج دانشجویی در همین راستا برنامه اردویی را  برای تخلیه هیجانات دانشجویان ،مهارت ها و تقویت اهداف فرهنگی مد نظر تدارک دید.

مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران در ادامه با بیان این مطلب که مدیریت اجرایی این اردوی رزمی فرهنگی با لشکر 25 کربلا می باشد، به تشریح برنامه های این اردو پرداخت و افزود: اردوی 2 روزه  رزمی فرهنگی در سه مرحله مقدماتی صورت میگیرد و مرحله آخر فینال گروه های منتخب است .

به گفته سادات کرمی این اردو  در قالب21 گروه 5 نفره تثبت می شود که در مراحل بعدی افزایش هم پیدا می کند.

وی با اعلام اینکه عنوان این دوره از اردوها به دوره رزمی فرهنگی دانشجویی با تجربه زندگی در شرایط سخت، نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: در این دوره دانشجو با کارگروهی و جمعی  آشنا شده و برای حل مشکلات اقدام می کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این اردو شامل دو بخش محتوایی است، اضافه کرد: بخش اول این اردو که ورزشی می باشد، شامل پینت بال ، آتش و حرکت با سلاح ، عملیات ایضایی در شب ،تیر و کمان ،تفنگ بادی حرفه ای و میدان موانع بوده که  یک برنامه جذاب و پرهیجان برای گروه است و هرکدام از این بخش ها امتیاز دارد.

سادات کرمی بخش دوم را برنامه فرهنگی اعلام کرد و ادامه داد: برنامه دیگر،کارگروهی در مسئله ایثار و گذشت با سناریوی از پیش طراحی شده می باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران با اشاره به غائله منافقین در جنگل های شمال بویژه حادثه ششم بهمن آمل ، تصریح کرد: قسمت اصلی برنامه فرهنگی اردوی دانشجویی، روایتگری از  غائله منافقین در شمال کشور است.

سادات کرمی با یادآوری این مطلب که  تبیین غائله منافقین مورد غفلت واقع شده و حتی نسل سوم انقلاب نیز  از  آن مطلع نیست ، بیان کرد: در همان فضای آموزشی جنگل که گروه های دانشجویی  در یک فضای عملیاتی هستند،یک روایتگر توانمند به تشریح غائله منافقین در جنگل های شمال می پردازد.

مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران در سخنان پایانی خود با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان غیربسیجی از این اردوهای رزمی فرهنگی اظهار کرد: با توجه اینکه این اردو را سال گذشته برای گروه های جهادی برگزار کردیم ، اما امسال این اردو برای عموم دانشجویان آزاد است که می توانند  با مراجعه به  دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه ها در این اردو شرکت کنند.

سادات کرمی با تاکید براینکه باید فضایی پرنشاط با فرهنگ غنی برای دانشجویان فراهم کنیم و از این انرژی و فرصتی که انقلاب فراهم کرده، بهره ببریم ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله فراهم کردن فضای سالم در دستور کار دانشگاه ها  قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها