حاجی صادقی:

امروز پاسداری از انقلاب مستلزم فرهیختگی و داشتن توان و قدرت نرم است/ اولین اقدام در فتنه شناسی، شناخت نوع عملیات دشمن است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه امروز پاسداری علاوه بر بصیرت، شجاعت و صراحت هم می‌خواهد بیان داشت: پاسداری از انقلاب مستلزم فرهیختگی و داشتن توان و قدرت نرم است.
کد خبر: ۹۱۵۴۳۷۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی ظهر امروز در در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه که در مشهد برگزار شد؛ اظهار داشت: در مقابل دشمن باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم. قدرت برای تامین امنیت اگر قوی بود جرات و جسارت را از دشمن می‌گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهمی که در سپاه باید گسترش یابد تاکتیک تبدیل تهدیدها به فرصت هاست همان کاری که ائمه اطهار (ع) بعنوان اولین پاسداران انجام می دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امام حسین(ع) فتنه بزرگ دشمن را به یک فرصت تبدیل کرد و اسلام را زنده نگه داشت.

وی بیان داشت: پاسداری یک شغل نیست بلکه ارثیه اهل بیت (ع) و بزرگ ترین مطالبه خدا از مومن است.

حاجی صادقی با اشاره به فتنه زمان امام رضا(ع) توسط مامون بیان داشت: مامون فتنه خطرناکی را طراحی کرد لذا می دانست جنگ سخت با اهل بیت(ع) فایده ای ندارد و نمیتوان با زندانی کردن امام(ع) امامت را از بین ببرد لذا درصدد بود فرهنگ امامت را با ادغام در خلافت حذف کند بنابراین امام رضا(ع) را به دستگاه خلافت خود آورد.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) متوجه این فتنه مامون شد. ایشان متوجه شده بودند اگر در مدینه بمانند مامون تبلیغات سوء می کند که من خواستم حاکمیت را به فرزندان رسول الله برگردانم ولی ایشان درخواست من را رد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: حذف مفهوم ولایت از قاموس اسلام و جایگزینی خلافت، مشروعیت دادن به حاکمیت خود، از کار انداختن مرکز تشیع در مدینه و کنترل نهضت عربیون و نهضت شیعه از اهداف مورد نظر مامون بود.

وی افزود: امام رضا(ع) اگر در مدینه می‌ماند علویون را سرکوب می‌کردند و امام (ع) را شهید و شهادت ایشان را برای خود مشروع می کردند و امام رضا(ع) به این نکته پی برده بود بنابریان به طوس رفت ولی به مردم مدینه اعلام کرد دارالخلافه برای من از زندانی که پدرم در آن بود سنگین تر است و نگذاشت مردم شادی کنند لذا محور تبلیغ خود را بیان مرز خلافت از امامت قرار داد.

حاجی صادقی با بیان اینکه امام رضا(ع) فتنه شناس بود، گفت: امام(ع) متوجه اهداف مامون در فتنه‌ای که ترتیب داده بود شده بود بنابراین اولین اقدامی که انجام داد این بود که من در کارهای حکومت با تو شریک نمی‌شوم. مامون در تلاش بود در مناظرات شخصیت علمی امام (ع) را نیز از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مامون وقتی دید نمی تواند اهداف خود را عملی کند امام رضا(ع) را مانع بزرگی برای خود  و خلافت خود دید بنابراین ایشان را به شهادت رساند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اولین درس شناخت فتنه، شناخت نوع عملیات دشمن و اشراف عملیاتی بر برنامه دشمن است. آنچه استکبار را بر زمین زد اشراف کامل رهبری به فتنه دشمن بود.

حاجی صادقی ابراز داشت: پاسداری از انقلاب صحنه محدود ندارد. پاسدار ما سنگرنشین انقلاب در همه صحنه‌های اقتصادی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و .... است. آنچه که در آن نباید وارد شویم این است که که در جبهه خودی به یک گروه محدود نشویم. 

وی با بیان اینکه فتنه چراغ خاموش است که بصیرت انسان را از بین می‌برد تاکید کرد: فتنه شناسی از دروس عقیدتی ما باید باشد.

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: حقیفت دین را در ولایت می‌شود جست‌و جو کرد. جامعه بی ولایت مرده است. امروز به اذعان استکبار جامعه بی ولایت برای ما خطر ندارد.مدل حاکمیت دینی نظام ولایی است و جمهوری اسلامی زیر مجموعه نظام ولایی است.

وی گفت: امروز پاسداری علاوه بر بصیرت و شجاعت؛ صراحت هم می‌خواهد. پاسدار در بیان بصیرت خود باید صراحت داشته باشد. امروز پاسداری فرهیختگی و توان و قدرت نرم می‌خواهد.

حاجی صادقی در پایان تصریح کرد: برای حفاظت از انقلاب باید ابتدا از سپاه حفاظت کنیم. انحلال سپاه زمانی است که روحیه معنوی، انقلابی، شجاعت، صراحت و بصیرت آن از بین برود و فقط پوسته ان باقی بماند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار