خبرهای داغ:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از محقق شدن ۱۰۰ درصد هدف کشوری مشخص شده، ازاجرای طرح بسیج ملی کنترل و پیشگیری از بیماری فشار خون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مدت ۳ هفته خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۴۳۷۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
دکتر احسان بینش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با بیان اینکه در راستای اجرای برنامه ملی مراقبت و کنترل فشارخون، برای دانشگاه‌های سطح کشور حد انتظاری مشخص گردیده است بیان کرد: که این دانشگاه ظرف مدت ۳ هفته، به ۱۰۰ درصد هدف کشوری مشخص شده، دست یافته است.
وی افزود: که از زمان شروع این پویش تا کنون فشارخون بیش ۹۳ هزار نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی اندازه گیری و ثبت شده است که از این میزان، بیش از ۶۱ هزار نفر به مراکز خدمات جامع شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت مراجعه نموده اند و بیشتر از ۳۱ هزار نفر هم در ایستگاه‌های ثابت و سیار و کانون‌های سلامت محلات خدمات دریافت کرده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطر نشان کرد: میزان مراقبت و ثبت فشار خون نسبت به هدف کشوری تا کنون ۱۳۹ درصد بوده است، اما با توجه به اینکه هدف گذاری ما از ابتدای برنامه تحقق صد در صدی مراقبت‌ها بوده است، این میزان نسبت به جمعیت بالای سی سال که جمعیتی در حدود ۱۳۴۰۰۰ نفر می‌باشد، تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد می‌باشد.
بینش مراتب تقدیر و تشکر خود را، از زحمات کلیه همکاران، داوطلبان سلامت، سفیران سلامت، اعضای کانون‌های سلامت محلات، همکاران هلال احمر، شهرداری و سایر سازمان‌ها و ادارات شهرستان‌های شاهرود و میامی و عموم مردمی که در این طرح مشارکت داشته اند را اعلام داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها