خبرهای داغ:
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: چهارمین کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی آذری در ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۵۴۳۶۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با بیان اینکه هدف اصلی کنگره عقیله العرب نقش و جایگاه حضرت زینب (س)در زنده نگه‌داشتن قیام عاشورا و اسلام است، اظهار کرد:  اهداف دیگر این جشنواره همچنین اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت(ع)به ویژه خلق آثار بدیع در حوزه شعرهای آئینی و ترویج فرهنگ و رسالت حضرت زینب (س) در میان قشر پرستار جامعه است.

خدایاری در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط این جشنواره افزود: شرکت در این کنگره سراسری برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه های سنی آزاد، زبان ارسال آثار باید ترکی آذری بوده، از هر شاعر حداکثر 5 اثر پذیرفته خواهد شد، استفاده از تمامی قالب های شعری آزاد بوده و اشعار مربوط به مدافعان حرم از امتیاز ویژه برخوردار می باشند.

این مسوول با تاکید بر اینکه همه علاقمندان به زندگی حضرت زینب (س) می توانند در این کنگره حضور داشته باشند، تصریح کرد: نفراتی که بعنوان برگزیده انتخاب خواهند شد جایزه های نقدی با اوبویت نفر اول گنکره ادبی عقلیه‌العرب یک و نیم میلیون تومان، نفر دوم یک میلیون و دویست هزار تومان و به نفر سوم مبلغ یک میلیون تومان جایزه نقدی همراه با اهدای لوح تقدیر صورت می‌گیرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی  با اشاره به موضوعات کنگره بیان کرد:  بخش های اصلی شامل فضائل و مناقب حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه ویژه حضرت زینب (س) به عنوان پرستار در قیام عاشورا، بصیرت شناسی حضرت زینب(س) در تثبیت قیام امام جسین(ع) و بخش ویژه مربوط به مدافعان حرم است.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا (10 مهرماه) سال 98 است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات