معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان:
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان:فرهنگ ایثار و شهادت زاییده و متاثر از رشادت ها و فضایل اخلاقی و معنوی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۹۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

حجت الاسلام محسن اشرفیان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: امروزه آنچه که باعث بقا و ضمانت اسلام و نظام اسلامی شده است فرهنگ ایثار و شهادت است که این فرهنگ را در خانواده شهدا بخصوص شهدا  حرم می شود دید.
 
وی با اشاره به این مطلب که فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته  از فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) است، افزود: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است، که امروز دشمن جرات حمله نظامی به این کشور را ندارد و جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: در این زمینه همه دست اندرکاران و مسئولان ذیربط وظیفه مهمی را بر عهده دارند که اگر کوتاهی کنند مدیون شهدا وخون شده هستند.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با تاکید به در دوران هشت ساله دفاع مقدس که مشعلی همیشه فروزان است و نیازهای فکری و معنوی نسل فعلی و نسل های بعدی را تأمین می کند، ادامه داد: جامعه امروزی ما نیازمند معرفی رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل سوم انقلاب است، وباید تفاوت دفاع مقدس را با بقیه جنگ ها در روحیه معنویت و ایثار و فداکاری رزمندگان بوده است که این روحیه در هیچ جنگی در دنیا دیده نشده است.
 
این مسئول اظهارداشت: رزمندگان ما خلأ تسلیحاتی خود را با معنویت پر می کردند و اگر لطف خدا و عنایت ائمه اطهار علیهم السلام نبود ما پیروز نمی شدیم، واقعیت این است که دفاع مقدس از مهم ترین جلوه های نقش آفرینی معنوی رزمندگان اسلام می باشد.
 
وی افزود: واقعیت و گرایش رویدادهای واقعی به سمت ارزش های مقدس معنوی مهم ترین رویکردی است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، ره آوردی که اعجاز خود را در 8 سال دفاع مقدس نشان داد و این دوره تاریخی را تحت پوشش قرار داد حضور رزمندگان و ایثارگرانی بود که بدون هیچ چشم داشتی در مناطق جنگی حاضر می شدند و سرچشمه همه این رشادت ها معنویت بوده است.
 
اشرفیان بیان کرد: اشتیاق و شور رزمندگان برای حضور در جبهه ها وصف ناشدنی بود و معنویت آنها باعث تحمل سخت ترین و مشکل ترین وضعیت ها می شد، بنابراین، میراث انقلاب ما معنویتی بود که در دوران دفاع مقدس جامعه را فرا گرفت و از بارزترین جلوه های رهبری و نقش معنوی حضرت امام خمینی رحمه الله و تأثیر شگرف آن بر روحیه ملت و رزمندگان اسلام، هدایت و رهبری ایشان در هشت سال حماسه دفاع مقدس است و اطاعت از فرماندهی از بدیهی ترین ویژگی ها و آشناترین شاخصه های رزمندگان اسلام است .
 
وی  گفت: روی آوری به فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بستر معنویت تحقق پیدا می کند و این فرهنگ بدون در نظر گرفتن عنصر ایمان و تقوا راه به بی راهه خواهد برد،  فرهنگ ایثار و شهادت زاییده و متاثر از رشادت ها و فضایل اخلاقی و معنوی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.لذا مسئولين آموزش وپرورش موانع فرهنگ ایثار و شهادت را در مدارس جمع کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: اخیرا در برخی از مدارس خبر میرسد که عکس های شهید حسین فهمیده که سراسر فرهنگ ایثار و شهادت هست هم عکس او وهم درس او از کتب درسی حذف شده است، همه ما مدیون خون شهدا ازجمله شهید فهمیده هستيم امیدوارم این فرهنگ ایثار و شهادت در بین خانواده ها و مدارس نهادینه شود چرا که ما در جبهه حق علیه باطل پیروز شدیم قشر نوجوان نقش بسزایی داشتند .
ارسال نظرات