خبرهای داغ:

تبلیغ علیه حجاب و عفاف ناشی از سودای دستیابی به قدرت است

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تبلیغات منفعت طلبانه افرادی که سودای دستیابی به مقام و منصب در سر دارند، از علل پدید آمدن آسیب‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف است.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۵۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

به گزارش ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، صدیقه حجازی مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه فتنه جنسی یکی از چالش‌های جدی امروز جوامع مختلف جهان است، گفت: جامعه‌شناسان از این فتنه با نام انقلاب جنسی یاد می‌کنند اما بنده معتقدم از آن جهت که واژه انقلاب دارای ابعاد ارزشی و مثبت است به کار بردن واژه انقلاب برای این معضل فرهنگی شایسته نیست.

وی ادامه داد: امروز شاهد موج افسارگسیخته آسیب‌های اجتماعی در جوامع مختلف دنیا به ویژه در جوامع غربی که مورج آزادی جنسی بودند، هستیم.

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر اینکه که غربی‌ها بر اساس منافع مادی خود بهره‌گیری از جاذبه‌های ظاهری و جنسی زنان را از مهمترین ابزارها در جهت رونق سرمایه‌داری به شمار می‌آورند، عنوان کرد: ثمره و نتیجه سوء استفاده از جنس زن چیزی جز افزایش آسیب‌های اجتماعی نیست، طبق آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی آمریکا از جمله دادگستری آمریکا در هر 6 ثانیه یک تجاوز به عنف در آمریکا صورت می‌گیرد.

حجازی ادامه داد: طبق گزارش گاردین بر اساس تحقیقات صورت گرفته در انگلستان 52 درصد زنان در محل کار خود مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند.

وی افزود: گسترش فرهنگ منحط غربی باعث شده فتنه جنسی محدود به یک نقطه از دنیا نباشد و بسیاری از کشورها در اثر تهاجم فرهنگی بی‌ریشه و بی‌اصالت غرب امروز دست به گریبان اثرات مخرب این فتنه شدند.

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به موج جدید اعتراضات زنان به ویژه در جوامع غربی نسبت به بهره‌گیری جنسی از زنان و فروپاشی کانون ارزشمند خانواده، اظهار داشت: بر اساس آمارها امروز گستره گرایش به اسلام در میان بانوان فراتر از گرایش مردان به اسلام است، بانوان غیر مسلمان بعد از اینکه با قوانین اسلام در خصوص زنان آشنا می‌شوند، گرایش به اسلام پیدا می‌کنند، آن اعتراضات و این گرایش‌ها نشان از انحطاط و زوال فرهنگ غربی دارد.

حجازی با بیان اینکه امروز در غرب جنبش‎های متعددی در راستای احقاق حقوق زنان پدیده آمده است، ابراز کرد: جنبش بازگشت به خانواده، جنبش خویشتنداری و حفظ هویت زنانه از این قبیل هستند.

وی افزود: بروز و ظهور چنین اعتراضات و جنبش‌های نشان از به بن‌بست رسیدن فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب در حوزه زنان و خانواده دارد.

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پیامی جدید و منطبق بر فطرت بشری و کرامت انسانی زنان به دنیا ارائه کرد، اظهار داشت: در طول چهار دهه‌ای که از عمر با برکت نظام اسلامی می‌گذرد، دشمنان آگاهانه بیشترین تلاش و سرمایه‌گذاری خود را در جهت فروپاشی ارزش‌های ایرانی اسلامی به کار بستند.

حجازی با بیان اینکه بیش از 200 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان در جهت ترویج فرهنگ غرب و تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: این حجم از دشمنی در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد، نظام سلطه و در راس آنها آمریکا بیشترین اهتمام خود را در دشمنی با نظام اسلامی ایران به کار برده و می‌برند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با اشاره تلویحی به نقطه نظرات «کرین برینتون» در کتاب کالبدشکافی چهار انقلاب می‌فرمایند ملت‌های انقلابی تا وقتی که پارسایی انقلابی‌شان را دارند، تا وقتی جوان‌هایشان، مردها و زن‌هایشان همچنان مقید و پایبند به طهارت و تقوا هستند روحیه سلحشوری، شجاعت، مقاومت و مردانگی در آنها زیاد است، آن وقتی که در سراشیبی فساد، فحشا و بی‌بندوباری لغزیدند همه چیز تمام می‌شود.

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سست کردن پایه‌های اعتقادی مردم را بهترین روش برای برگرداندن انقلاب باعظمت ایران به دوران پیش از انقلاب دانست و گفت: یکی از مظاهر و جلوه‌های پایه‌های فرهنگی و اعتقادی مردم ایران عفاف و حجاب است.

حجازی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین راه‌های دستیابی به جامعه سالم، بانشاط و پویا گسترش فرهنگ خودمراقبتی است، ابراز کرد: پوشش مناسب و استاندارد و رعایت عفاف در رفتار و مناسبات اجتماعی از مهمترین مولفه‌های خودمراقبتی اجتماعی محسوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در زمانه‌ای به سر می‌بریم که از طرفی نگاه سودجویانه به زنان به عنوان آزادی و از طرف دیگر حفظ کرامت و شان انسانی زنان به عنوان تحجر و عدم برخورداری زنان از آزادی‌های فردی و اجتماعی تعبیر می‌شود.

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه جریان‌های متاثر زنان ازمکتب فکری فمینیسم مردستیزی را در بین زنان رواج می‌دهند، بیان کرد: متاسفانه این جریان‌ها با وجودی که در روابط خانوادگی مردستیزی را در میان بانوان رواج می‌دهند در برابر تعیین تکلیف مردهای بی‌قید و بند در جامعه نه تنها سکوت اختیار کردند که به نوعی با آنها همراهی نیز می‌کنند.

حجازی ترویج مدهای لباس و پوشش مخالف عفاف و حجاب را یکی از مصادیق همراهی با مردهای بی‌قید و بند جامعه دانست و ابراز کرد: نحوه رفتار و مناسبات اجتماعی با مردان نیز مصداق دیگر این همراهی است.

وی افزود: امروزه بزرگترین طراحان مد و لباس زنان در دنیا مردان هستند طبیعی است که این مردان برای بهره‌گیری بی‌قید و شرط از جاذبه‌های زنان طراحی‌ها را به گونه‌ای انجام می‌دهند که بهترین و آسانترین دسترسی‌ها به زنان را داشته باشند.

حجازی با اشاره به نحوه طراحی لباس برای زنان در دنیا، گفت: طراحانی که برای مجالس رسمی و اجتماعی لباسهای عریان و نیمه عریان را برای زنان و لباسهای پوشیده را برای مردان ترویج می‌کنند، چه هدفی جز بهره‌برداری مجانی و بی‌قید و شرط مردان از زنان دارند، در چنین شرایطی آیا زنها به حقوق واقعی و الهی خود به اندازه کافی آگاهی دارند.

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قانون حجاب را یک قانون مترقی دانست و اظهار داشت: رهبران جامعه ایران پیش‌بینی‌های لازم را برای سلامت، رشد و بالندگی جامعه داشتند و بر این اساس قانون حجاب را که یک قانون مترقی است وضع کردند، اسلام بر اساس نیاز نوع بشر و نیاز ضروری زنان برای حضوری موثر و کنش‌گر در جامعه قانون حجاب را تعیین کرده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) با درایت و آینده‌نگری بی‌نظیرشان قانون حجاب را ابلاغ کردند و این قانون از آن زمان به عنوان قانون رسمی کشور ثبت شده است، نظام اسلامی تا امروز به مسؤولیت خود در این خصوص عمل کرده اما متاسفانه در این چهار دهه مسؤولان اجرایی در راستای تحقق صحیح این قانون کارنامه قابل قبولی نداشتند.

حجازی با بیان اینکه عدم اهتمام مسؤولان در تحقق قانون حجاب نشانگر عدم انسجام میان تصمیم‌گیران و مسؤولان اجرایی است، عنوان کرد: عدم همگرایی تصمیمات از سوی تصمیم‌گیران و مجریان از بزرگترین مشکلات در این حوزه بوده و همین امر سبب بروز آسیب‌های اجتماعی بسیاری شده است.

حجازی وضعیت کنونی جامعه را حاصل عملکرد نامطلوب بسیاری از مسؤولان دانست و بیان کرد: بسیاری از مسؤولان، دستگاه‌ها و مراکز ذی‌ربط در حوزه عفاف و حجاب کارنامه قابل قبولی ندارند.

وی افزود: وقتی صحبت از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود مقصود این نیست که کلیت جامعه دچار انحراف شده، بلکه کلیت جامعه ما یک جامعه مقید و متدین است و نگرانی‌ها تنها در رابطه با بخش‌هایی است که دچار آسیب شدند چرا که همین مقدار نیز برای یک جامعه اسلامی زیبنده و پذیرفته نیست.

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه راه‌حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی ابراز نگرانی درباره آن نیست، عنوان کرد: مواجهه و مقابله صحیح با آسیب‌های اجتماعی در گرو ریشه‌یابی دقیق و شناخت عوامل به وجود آمدن آن است.

حجازی ابراز داشت: طبیعتا وقتی فضای جامعه از سوی برخی افراد به سمت فرهنگ به بن‌بست رسیده غربی کشیده می‌شود و وقتی حضور بی‌قید و شرط، غیرعقلانی، غیر منطقی و خلاف فطرت افراد در جامعه ترویج می‌شود، این رفتارها آثار و تبعاتی در بردارد.

وی افزود: همانطور که هر فردی در پیشگیری از بیماری‌های جسمی اقداماتی انجام می‌دهد و از بدن خود مراقبت می‌کند باید مراقب روح و روان خود و جامعه نیز باشد، رعایت نکردن رفتارها و مناسبات اجتماعی بین زن و مرد، سلامت روان زن و مرد و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد.

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه صرفا مقابله با یک پدیده و ناهنجاری راه‌حل برطرف شدن آسیب‌های اجتماعی نیست، ابراز کرد: هر چند مقابله با ناهنجاری‌های پدیده آمده در جامعه ضروری است اما راه‌حل اساسی در مقابله با علل و عوامل پدید آمدن چنین ناهنجاری‌هایی است.

حجازی ادامه داد: هجمه گسترده فرهنگ غربی، رفتار نامسؤولانه بسیاری از دست‌اندرکاران حوزه عفاف و حجاب و تبلیغات منفعت طلبانه افرادی که سودای دستیابی به مقام و منصب در سر دارند، برخی از علل پدید آمدن آسیب‌های اجتماعی در این حوزه است.

وی افزود: گرچه اندازه و مقدار آسیب‌های اجتماعی جامعه ما به لحاظ کمی و کیفی قابل مقایسه با بسیاری از کشورها نیست و در قیاس با کشورهای دیگر بزرگ جلوه نمی‌کند اما برای کشوری که دارای فرهنگ و ریشه‌ای عمیق در تاریخ است و انقلابی فرهنگی در جهان انجام داده و برای کشوری که استقلال سیاسی و اقتصادی‌اش برخاسته از انقلاب فرهنگی آن است، همین مقدار نیز زیاد است.

مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما هر چه از استقلال و عزت که در دنیا به دست آوردیم از قبل یک انقلاب ارزشمند فرهنگی بوده بنابراین هر مقدار از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی برای انقلابی در این قواره و اندازه قابل قبول نیست.

ارسال نظرات