خبرهای داغ:
فرماندار شیراز با اشاره به سبقه تشکیل بسیج در کشورمان گفت: بسیج در یک حرکت مستمر باعث پویایی انقلاب شد و این شجره طیبه امروز به عنوان یک لشکر پرافتخار، جایگاه ارزنده‌ای دارد.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۴۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز در آیین معارفه فرمانده جدید پایگاه مقاومت بسیج فرمانداری، با اشاره به نحوه شکل‌گیری بسیج در اوایل انقلاب گفت: خواست عمومی مردم در قالب شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان مبانی اصلی این عزم همگانی با حرکت توده‌ای آحاد جامعه همراه بود که به نوعی بسیج عمومی مردم در ابتدای مبارزات باعث پیگیری این شعار شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، این حرکت عمومی مردم با تدبیر امام راحل (ره) سازمان یافته شده و در قالب نهادی بنام بسیج در سال ۵٨ فعالیت خود را ادامه داد، بنابراین مبنای شکل‌گیری اولیه بسیج، شعار مردمی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است و مادامی که بسیج حامی این شعار برای همه عرصه‌های استقلال و آزادی و مردم‌سالاری باشد، مورد حمایت مردم خواهد بود.

امیری با بیان اینکه امام خمینی(ره) در تمامی حوزه‌ها تدابیری داشتند كه ایجاد تشكل بسیج تدبیر و ابتکار ایشان برای تثبیت انقلاب، نظام و عبور از چالش‌ها بود، افزود: به دنبال این فرمان و تشکیل سازمان بسیج که از بطن مردم جوشیده بود، در یک حرکت مستمر باعث پویایی انقلاب شد و این شجره طیبه امروز به عنوان یک لشکر پر افتخار جایگاه ارزنده‌ای دارد.

فرماندار شیراز با تصریح اینکه بسیج در مقاطع مختلف حیات ۴۰ ساله جمهوری اسلامی، در عرصه‌های مختلف نقش مهمی را ایفا کرده است، گفت: دفاع ازعزت، شرف و کیان این مرز و بوم در کنار نیروهای دیگر از جمله سپاه، جهاد سازندگی، ارتش و نیروی انتظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله ثمرات این نهاد به شمار می‌رود. امروز نیز شاهد حضور ارزشمند و همراهی بسیجیان در امدادرسانی در حادثه سیلاب فروردین ماه شیراز بودیم.

وی اظهار كرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، جوانان را مورد خطاب قرار داده‌اند که امیدواریم با تلاش، پویایی و همراهی بسیج، مسیر پیش‌رو در سالی که به عنوان «رونق تولید» نام گرفته است با موفقیت طی شود.

یادآور می‌شود، در این مراسم محمدرضا امیری به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج فرمانداری شهرستان شیراز معرفی و از خدمات فرمانده پیشین آن پایگاه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها