آیین استقبال ازبیرق و کاروان خدام حرم مطهر رضوی با حضور فرمانده قرار گاه شهید شهرامفر استان کردستان در سپاه بیت المقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۱۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  آیین استقبال از بیرق و کاروان خدام حرم مطهر رضوی ظهر امروز با حضور سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس برگزار شد.

سردار رجبی در این مراسم اظهار داشت: کردستان الگوی عینی تقریب و همبستگی بین مذاهب اسلامی است و در جای جای این استان فرهنگی می‌توانیم باور‌های عمیق دینی و اعتقادات راسخ مردمان مسلمان این دیار را ببینیم.

وی با اشاره به اینکه عشق و ارادت کردستانی‌های به امام رضا در حرف نمی‌گنجد افزود: این قشر از جامعه ایران اسلامی همانطور که به اصحاب رسول اکرم (ص) ارادت خاصی دارند به اهل بیت آن حضرت نیز عشق می‌ورزند.

سردار رجبی با بیان اینکه مردم کردستان در فرهنگ خود از امام هشتم به عنوان امام رضا (ع) غریب یاد می‌کنند یادآور شد: با، مشاهیر و بزرگان کرد زبان شافعی مذهب ارادت بسیار زیاد و خاصی به حضرت امام رضا (ع) داشتند و دارند به نحوی که در هر جایی که از ایشان یاد می‌کنند، به نام سلطان خراسان و سر آمد اولیا از حضرت نام می‌برند.

وی افزود: شهر سنندج میزبان مرقد مطهر حضرت هاجره خاتون (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) است و به همین دلیل عشق و ارادت مردم این دیار به امام رضا (ع) و خاندان ایشان بسیار ویژه بوده و سنندجی‌ها همواره خود را خادم رضوی دانسته و برای رساندن سلام حضرت هاجره خاتون به برادر بزرگوارشان در مشهد مقدس لحظه شماری می‌کنند.

سردار رجبی با اشاره بحث در حوزه واگرای‌های مذهبی (جریان‌های تکفیری) افزود:بهترین راه کار و مقابله اصولی منطقی و نرم در این جبهه برگزاری اینچنین کار‌های فرهنگی است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان وجود بیرق متبرک امام رضا (ع) را در استان منشاء خیر و برکت خواند و اظهار کرد: امیدواریم توفیق همراهی با اهل‌بیت نصیب همه مردم شود چراکه شیعه و سنی همه محب اهل‌بیت هستند.
 
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات