همزمان با سی و نهمین سال تشکیل بهزیستی در کشور، 22 طرح بهزیستی استان یزد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۰۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، امسال گرامیداشت هفته بهزیستی از ۲۲ تا ۲۸ تیرماه با شعار «به زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمندسازی، ارتقاء سلامت اجتماعی» در نظر گرفته شده و در همین راستا بهزیستی استان یزد ۹۲ برنامه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی در قالب افتتاح مراکز تحت نظارت، برگزاری نشست‌های آموزشی در سراسر استان مدنظر دارد.
هشت طرح افتتاحی در حوزه اجتماعی شامل مرکز اورژانس اجتماعی اشکذر، مرکز شبه خانواده پسران یزد، مراکز رفاه خانواده و کودک و کارگاه کاربافی گروه همیار زنان سرپرست خانوار طی این هفته افتتاح م‌شود.
همچنین در این هفته افتتاح نخستین مرکز اوتیسم در میبد انجام می‌شود و در حوزه توانبخشی نیز مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی بیماران روانی مزمن افتتاح و کلنگ زمین ساختمان انجمن معلولین اردکان به زمین زده می‌شود.
به همین مناسبت پنج مرکز مشاوره و امور روانشناختی در راستای ارائه خدمات روانشناختی به فرد، خانواده و جامعه در شهرستان‌های مهریز، میبد و یزد افتتاح می‌شود.
در حوزه مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی نیز چهار موسسه تحت نظارت بهزیستی شامل موسسه خیریه علی اصغر (ع)، کارگاه اشتغال مددجویی، موسسه خیریه طلوع مهربانی، کارگاه قالی بافی جامعه معلولین بافق به بهره برداری می‌رسد.
برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان، افتتاحیه طرح مشارکت دانش آموزی در خاتم، اختتامیه طرح اگاه‌سازی دانش آموزان و غربالگری ژنتیک دانش‌آموزان، اختتامیه جشنواره قران و عترت بهزیستی، از دیگر برنامه‌های بهزیستی به مناسبت گرامیداشت این هفته است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات