خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: جناب امامزاده ابراهیم از فقهای بنام، مفسرین عالی مقام و متکلمین برجسته عصر خود به شمار می آمدند و متاسفانه درمورد ظرفیت علمی و فقهی امامزادگان قم کم کاری شده است.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۰۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین صادق گلزاده در همایش بزرگداشت امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) که در آستان مقدس این امامزادگان واجب التعظیم برگزار شد، عنوان کرد: اصالت و رگ و ریشه تشیع در ایران در ده ها حدیث از پیامبر اکرم(ص) در منابع اهل سنت موردتاکید قرار گرفته است.

وی افزود: 40 حدیث این مجموعه تشیع در کتابی تحت عنوان شیعیان علی آمده که توسط بوستان کتاب بارها تجدید چاپ شده است.

پژوهشگر حوزه گفت: مبدا و آغاز تشیع ایران عصر پیامبر(ص) است ولاغیر، تشیع ایران از مسیر سلمان فارسی و با محوریت امیرالمومنین(ع) از مسیر یمن و حاکم ایرانی آن در صدر اسلام به وجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین گلزاده مطرح کرد: اسلام وارد یمن و در اعماق وجود ایرانیان یمن شده و از آن جا وارد ایران شد و آغاز تشیع ایرانیان هرگز به عصر دومی بازنمی گردد؛ ایران و ایرانی از پیامبر(ص) آموختند که با اهلبیت(ع) چه تعاملی داشته باشند.

وی تاکید کرد: پیامبر(ص) در تعبیری به امیرالمومنین(ع) می فرمایند که یا علی من، شما و شیعیان ما با هم در بهشت قرار خواهیم گرفت؛ شیعیان شبکه حفظ دین و حفظ اسلام در تمام اعصار بوده اند.

این پژوهشگر حوزه ابراز کرد: قم برجسته ترین مکانی است که در روایات درباره دوران آخرین الزمان موردتاکید قرار گرفته و وجه تسمیه قم در آغاز این است که نبی خدا به شیطان فرمود از اینجا برو که جای امور حرام نیست.

حجت الاسلام والمسلمین گلزاده خاطرنشان کرد: از امیرالمومنین(ع) سوال شد وقتی که دنیا نا امن است، امن ترین نقطه دنیا کجاست، ایشان فرمودند: وقتی که فتنه ها فراوان و شمشیرها عریان است، امن ترین نقطه روی زمین ارض الجبل است، در بین اهالی فن این مکان مشهد و خراسان است و اصرار رهبر معظم انقلاب بر حفظ کوه های خراسان، علاوه بر اقتضائات طبیعی، اقتضائات روایی نیز دارد.

وی تصریح کرد: طبق این روایت، در روزگاری که در اطراف خراسان نا امنی وجود دارد، قم امن ترین نقطه روی زمین است و در روایات آخرالزمان توصیه به قم غوغا می کند.

این پژوهشگر حوزه یادآور شد: این همه اتفاقات پشت سر هم می افتد و همه جا نا امن است، قم در امنیت کامل قرار دارد، این ها بی معنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین گلزاده بیان کرد: در روایات آمده کسی که از آب قم بنوشد از نا امنی نجات پیدا می کند، تمامی اهلبیت(ع) در روایات خود به قم عنایت ویژه ای داشته اند و دو مسجد در قم به دستور مستقیم امام حسن عسکری(ع) در این مکان ساخته شد.

وی مطرح کرد: جریان ولایت فقیه از عصر اهلبیت(ع) در قم جاری بود و اینجا سرزمین فقها است و از جمله این عالیجناب از فقهای بنام به شمار می آید.

این پژوهشگر حوزه اظهار داشت: عمده اهلبیت(ع) نسل شان به قم رو آورده اند، در استان های دیگر عموما نوادگان امام کاظم(ع) مدفون هستند، اما در قم از تمامی اهلبیت(ع) فرزندی مدفون است.

حجت الاسلام والمسلمین گلزاده با تاکید بر جایگاه والای قم در روایات معصومین ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند برای ما اهلبیت حرمی است که آن قم است، می گویند بهشت هشت در دارد که سه در آن از قم باز می شوند.

وی مطرح کرد: در اینجا پدر و پسر مدفون هستند وجناب سید محمد پدر جناب سید ابراهیم بوده و جناب محمد با چهار یا پنج واسطه به امام کاظم(ع) می رسد.

این پژوهشگر حوزه تاکید کرد: جناب امامزاده ابراهیم از فقهای بنام، مفسرین عالی مقام و متکلمین برجسته عصر خود به شمار می آمدند و متاسفانه درمورد ظرفیت علمی و فقهی امامزادگان قم کم کاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گلزاده تصریح کرد: باید عظمت علمی امامزادگان بیشتر شناسایی و به مردم معرفی شود؛ در زمینه سلسله سادات در قم بیشتر کار شود و شبکه و شجره خاندان های منصوب به اهلبیت(ع) به رسم خدمت به آن بزرگواران شناسایی شود.

ارسال نظرات