نماینده پارلمانی مرکز خدمات حوزه های علمیه:

روحانیون باید آزادانه عملکرد مسئولان را نقد کنند

-نماینده پارلمانی مرکز خدمات حوزه های علمیه بر ضرورت نقد عملکرد مسئولان توسط روحانیون گفت: همانگونه که نماینده مجلس دارای مصونیت است روحانیون هم باید آزادانه عملکرد مسئولان را نقد کنند.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۸۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  جعفر فتحعلیزاده، در نشست روحانیون مرند با اشاره به نقش برجسته امام رضا (ع) در پیوند بیت امت و امامت بیان کرد: امامت جدی ترین برنامه اسلام بعد از پیامبر اسلام بود، اما پس از رحلت پیامبر، تلاش کردند تا امامت را به خلافت تبدیل کنند.

وی افزود: امام رضا(ع) هوشمندانه عمل کرد و در مسیر هجرت، سخنرانی هایی در این باره ایراد فرمود و امامت را شرط توحید مطرح کرد.

حجت الاسلام فتحعلیزاده ولایت فقیه را امتداد امت و ولایت دانست و تاکید کرد: مساله ولایت فقیه از ایران اسلامی آغاز شد و این به برکت حضور مرقد مطهر امام رضا (ع) در این کشور است.

نماینده پارلمانی مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به توطئه دشمن علیه پیوند امت و امامت تصریح کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) نیز عده ای به دنبال تضعیف پیوند بین امت و امامت برآمدند.

حجت الاسلام فتحعلیزاده ادامه داد: روحانیت امروز وجهه حاکمیت جمهوری اسلامی پیدا کرده و حاکمیت نیز باید از آن حمایت کند، روحانیت نباید در ابتدایی ترین مساله معیشتی خود مشکل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت باید در منبر خود بتواند مسائل جامعه را نقد کند، همانگونه که نماینده مجلس دارای مصونیت است روحانیون باید بتوانند آزادانه عملکرد مسئولان را نقد کنند.

حجت الاسلام فتحعلیزاده بر ضرورت تجزیه و تحلیل مسائل روز عنوان کرد: روحانیون باید با تحلیل مسائل روز، روشنگری کرده و ابعاد مختلف آن را برای مردم تبیین کند تا شبهه و ابهامی در ذهن جامعه باقی نماند.

وی تاکید کرد: مردم ما دارای هوش سیاسی بالایی هستند، اگر بر عملکرد و وضع موجود نیز نقد داشته باشند اما در زمان لازم، در صحنه حضور حداکثری دارند.

حجت الاسلام فتحعلیزاده گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز به چنان قدرت نظامی دست پیدا کرده که هنوز دشمنان نیز از آن اطلاعی ندارند و شاید تنها ۲ کشور از این سلاح برخوردار باشند.

نماینده پارلمانی مرکز خدمات حوزه های علمیه همچنین اذعان داشت: علیرغم همه این مسائل اما باید بر روی سبک زندگی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم و جامعه کار کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها