خبرهای داغ:
غلامرضایی گفت: 499 مورد ارجاع کودک 3 تا 5 ساله مشکوک به مشکلات شنوایی به مراکز شنوایی سنجی از دیگر فعالیت های این معاونت می باشد.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۵۴
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد بیان کرد: فعالیت های معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی در قالب چهار دفتر انجام می شود.

وی درخصوص خط مشاوره 1480 گفت: خدمات دفتر مشاوره و امور روانشناختی بسیار گسترده است که یکی از این فعالیت ها، خط مشاوره 1480 می باشد. خط مشاوره 1480 مشاوره تلفنی به این معنی است که تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت می گیرد که در راستای برطرف كردن نیازهای فوری تماس گیرندگان و باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می شود و مشاور کمک می کند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص کند، راه حلی برای مسائل خود پیدا کند و توانایی تصمیم گیری در وی تسهیل شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: یکی دیگر از خدمات دفتر مشاوره، مراکز مشاوره دولتی و خصوصی است که ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی و روانپزشکی حضوری در حیطه های مختلف از قبیل خانواده، زوج درمانی، گروه درمانی و کودک و نوجوان و همچنین اجرای آزمون های روانشناختی به مراجعان در مراکز دولتی و غیر دولتی جهت پیشگیری از آسیب های فردی، اجتماعی و خانوادگی صورت می پذیرد. 48 مرکز مشاوره دولتی و خصوصی در استان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری اضطراب به منظور سنجش و شناسایی اضطراب در کودکان 5-6 ساله در پایگاه های سیار و ثابت صورت می گیرد و موارد مشکوک به روانشناس ارجاع داده می شود. این طرح در شش ماهه دوم سال اجرا می گردد.

غلامرضایی عنوان کرد: تاکید اصلی ما بر ساختار روانشناختی و سلامت دانش آموزان و نوجوانان است و این دغدغه همه اولیا و کارگزاران سلامت است.

معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: طرح مشارکت دانش آموزان طرحی بسیار موفق است که در چشم انداز 8 هزار نفری که وجود دارد امید است بتوانیم با همکاری در کنار آموزش و پرورش گام های موثری در این راستا برداریم.

غلامرضایی تصریح کرد: سوابق اجرایی طرح هایی که از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در آموزش و پرورش انجام داده ایم شامل طرح روانی بهداشتیاران مدارس و به دنبال آن طرح مهارتهای زندگی برای پایه های چهارم و پنجم ابتداییو و نیز طرح های متعدد دیگری است که سازمان بهزیستی پیشنهاد دهنده آن بوده و اجرای این طرح ها به عهده آموزش و پرورش بوده است.

وی ادامه داد: در سال 97، حدود 3 مرکز شلتر، 4 مرکز کاهش آسیب (مراکز واگذاری)، 284 مراجعه دادگاه درمان مدار، یک مرکز بهبودی اقامتی ویژه بانوان و 22 مرکز آقایان، در قزوین فعال بودند.

این مسوول افزود: پیشگیری از بیماری های مرتبط با اعتیاد همچون ایدز، هپاتیت، پیشگیری از آسیب های ناشی از اعتیاد در خانواده ها و جامعه، توانمندسازی افراد در 100 محله در رویارویی با اعتیاد از جمله فعالیت های اثربخش حوزه معاونت پیشگیری اداره،کل بهزیستی استان قزوین می باشد.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین درخصوص فعالیت دفتر پیشگیری از آسيبهای اجتماعی بیان کرد: اين دفتر در راستای پيشگيری از آسيب های اجتماعی و توانمندسازی افراد جامعه برای مقابله سازگارانه با چالش های زندگی با اجرای طرح های مشارکت اجتماعی دانش آموزان و سامانه رصد آسیب های اجتماعی و تعیین کننده های آن، پايگاه های سلامت اجتماعی و همیاران سلامت اجتماعی فعاليت می نمايد.

وی گفت: طرح پایگاه سلامت اجتماعی در راستای خدمت رسانی بهتر به جامعه از طریق مشارکت مردم محله با استراتژی برگزاری کلاسهای آموزشی در زمینه های مختلف و برخی خدمات مددکاری اجتماعی همچون افزایش مشارکت پذیری مردم محله، ارتقاء اقتدار افراد(مقتدر سازی)، نیاز سنجی، تحلیل وعیت، اولویت بندی مسائل و نیازها از دیگر اهداف و کاربردهای پایگاه ها است.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در واقع پایگاه سلامت اجتماعی به امعنوان پایگاه مجری برنامه های بهزیستی از طریق مردم در سطح جامعه است.

غلامرضایی گفت: تحت پوشش قرار دادن 486 مددجوی سازمان جهت مشاوره ژنتیک، 243 مورد تشخیص ژن معیوب، 499 مورد ارجاع کودک 3 تا 5 ساله مشکوک به مشکلات شنوایی به مراکز شنوایی سنجی از دیگر فعالیت های این معاونت می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها