فرمانده حوزه بسیج شهید بهشتی تفرش در گفتگو با «بسیج»:

حجاب فقط اختصاص به زن ندارد/حجاب عامل مهم حفظ و اعتلای شخصيت فردي و تحکیم بنيان خانوادگي

فرمانده حوزه شهید بهشتی :ازنظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد، بلکه نوعي پرده است که در روابط ميان زن و مرد وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۴۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش؛دهه کرامت همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رئوف حضرت ثامن الحجج (ع) جشن ها و ویژه برنامه هایی به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود و هرساله شکوه و گستردگی آن، افزایش می یابد که این امر اهمیت و تاثیرگذاری بسیار دارد.

در همین راستاحوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی با همکاری پایگاه فرهنگی شهدای گمنام شهرستان تفرش ویژه برنامه ای در محل یادمان شهدای گمنام برگزار میکند که مولودی خوانی ، برپایی غرفه کودکان و نوجوانان ، تجلیل از دختران ، مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی و ... از برنامه های این جشن خواهد بود. در سایر مساجد و پایگاه های مقاومت نیز در طول این ایام برنامه هایی نیز اجرا میشود.

سرگرد پاسدار وحید هاشمی فرمانده حوزه مقاومت بسیج برادران شهید بهشتی ناحیه تفرش  گفت :اهميت حجاب و پوشش اسلامي تا جايي است که خداوند متعال در بسياري از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان يک ضرورت ياد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسياري از بیماری‌های جسمي و روانی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه حجاب مانع گمراهی وخودنمایی و حافظ حرمت و آداب عفت حيا است افزود:ازنظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد، بلکه نوعي پرده است که در روابط ميان زن و مرد وجود دارد. هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظايف و رسالت اساسي خويش را انجام دهد که حفظ نسل انسان، پرداختن به شئون خانه و خانه‌داری، تربيت کودک و اهمیت‌دادن به آن است.

فرمانده حوزه شهید بهشتی ادامه داد:دين مبين اسلام حجاب را به‌عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصيت فردي و تحکیم بنيان خانوادگي، عفت و اخلاق اجتماعي بر زن واجب فرموده است و حضرت يوسف(ع) و حضرت مريم(س) را به‌عنوان اسوه‌های عفاف و پاکی معرفي کرده است؛ لذا باتوجه به مطالب فوق، اهميت و ضرورت حجاب معلوم خواهد شد.

وی اظهارداشت:از این رو با توجه به اهمیت حجاب حوزه شهید بهشتی (ره) در این راستا با تولید محتوا و پخش آن توسط بروشور ها ، پوستر ها ، و ... به بیان این مهم میپردازد. ضمنا پرداختن به این موضوع را در دسنور کار حلقات صالحین پایگاه ها قرار داده تا بتواند از ظرفیت گفت و گوی چهره به چهره نیز بهره کافی را برده باشد.

 

 

ارسال نظرات