سرهنگ فتاحی اعلام کرد؛

تشریح برنامه های سپاه تهران بزرگ همزمان با هفته عفاف و حجاب

سرهنگ پاسدار کورش فتاحی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه تهران بزرگ به تشریح برنامه های این سپاه در هفته عفاف و حجاب پرداخت.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۲۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ سرهنگ پاسدار کورش فتاحی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ همزمان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در تشریح برنامه های این سپاه در این هفته گفت: 21 تیر ماه ۱۳۱۴ در مخالفت با قانون غیرانسانی و غیرالهی حکومت پهلوی بر ضرورت کشف حجاب، مردم در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی دست به اعتراض زدند که تجمع آنان توسط حکومت آن زمان به خاک و خون کشیده شد لذا هرساله، ما این روز را به عنوان روز ملی عفاف و حجاب در نظر می گیریم  چرا که مسئله حجاب و پوشش مناسب جزوی از پایه‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه ما و اساسا میراث و هویت ملی کشور است.

وی در ادامه افزود: هفته جهانی عفاف و حجاب که هدیه انقلاب اسلامی ایران به ماست، همزمان با ایران در نقاط مختلف دیگر برگزار می‌شود زیرا بر اساس آیات و روایات، جامعه‌ای که عفاف و حیا در آن حرف اول را بزند، جامعه ای با آرامش است و در همین راستا هر ساله راهپیمایی مدافعان حریم خانواده در سراسر کشور برگزار شده و از زنان محجبه موفق نیز تجلیل به عمل می آید. 

 فتاحی در بیان عناوین روزهای - هفته عفاف و حجاب تصریح کرد: روز شنبه با نام «حجاب فریضه الهی و سیره فاطمی (س)»، روز یک‌شنبه با عنوان «حجاب تاج بندگی»، روز دوشنبه «احترام به قانون»، روز سه شنبه «تکریم خویشتن و احترام به آزادی»، روز چهارشنبه «اخلاق مداری و خانواده سالم»، روز پنج‌شنبه با عنوان «حجاب میراث ایرانی» و روز جمعه «امنیت اجتماعی و وصیت شهیدان» نامگذاری شده است.

 وی در پایان در خصوص اهم برنامه های سپاه حضرت محمدرسول ا...(ص) تهران بزرگ گفت: صدور بیانیه حجاب و عفاف سپاه تهران بزرگ، نشست های تخصصی با موضوع حجاب و عفاف و تاثیر آن در خانه و خانواده و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و علمی در این خصوص از اهم برنامه های این سپاه است که به تفکیک روزهای زیر به مرحله عملیاتی خواهد رسید:

در روز سه شنبه 98/4/18 ، تجمع بزرگ خواهران اقشار مختلف بسیج در تالار شمس از ساعت 9 صبح و همچنین تجمع عفاف و حجاب توسط سازمان بسیج ادارات در میدان ارگ از ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

همچنین در روز چهارشنبه 19/4/19 ، اجتماع بزرگ خواهران محجبه در کنار دریاچه خلیج فارس از ساعت 18 و در روز پنجشنبه 98/4/20 سه برنامه با عناوین جشن بزرگ دختران انقلاب با محوریت حجاب و عفاف و با حضور میلیونی زنان در سراسر کشور و همزمان در تهران اجتماع بزرگی در استادیوم شهید شیرودی ساعت 17 ، برنامه فتح قله توچال توسط خواهران بسیجی در دو روز متوالی و در نهایت، اجتماع بزرگ خواهران محجبه در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) از ساعت 18 برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات