خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‎های همدان گفت: باید دیدگاه جامعه نسبت به خانواده زندانیان تغییر یابد، نسبت به آنها احساس مسئولیت کنیم چراکه عدم توجه به این موضوع آسیب‌های فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۱۵۴۰۲۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

باید دیدگاه جامعه نسبت به خانواده زندانیان تغییر یابدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت زندانیان همدان اظهار کرد: باید همواره نیازهای خانواده‌های زندانیان را از دو منظر مادی و معنوی مورد توجه قرار داده و از کمک‎های فرهنگی و معنوی به این قشر آسیب‌پذیر از جامعه غفلت نکنیم.

وی افزود: هدف از تاسیس انجمن حمایت زندانیان همدان  به عنوان یک (ngo) سازمان مردم نهاد برای آموزش و حمایت از کسانی است که سرپرست آنان در خانواده حضور ندارند.

مدیرکل زندان‎های همدان گفت: از دیدگاه روانشناسی بیشترین آسیب متوجه افرادی است که سرپرست آنها در قید حیات است اما در نزد خانواده نیست.

وی با تأکید بر حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان عنوان کرد: وظیفه ما است که به رنج‌های خانواده‌های زندانیان نیازمند رسیدگی کنیم.

پروین یادآور شد: عوامل مختلفی وجود دارد که باعث زندانی شدن فرد می‌شود و  یکی از دلایل اصلی ناآگاهی افراد است و ما باید دست به دست هم دهیم تا آنها را به اجتماع بازگردانیم.

وی ادامه داد: از این نظر انجمن‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های متنوع و متعدد دست یاری به سوی نهادهای حمایتی از قبیل بهزیستی، کمیته امداد و...  دراز می‌کنند و صمیمانه آمادگی پذیرش مساعدت‌های آنان هستند تا بتوانند خدمات بهتری را به خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت ارائه دهند.

مدیرکل زندان‎های همدان افزود: باید دیدگاه جامعه نسبت به خانواده زندانیان تغییر یابد، نسبت به آنها احساس مسئولیت کنیم چراکه عدم توجه به این موضوع آسیب‌های فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی فراوانی را به دنبال دارد.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج، ثبت انجمن در موقوفه، ساخت منزل برای مددجویان و خانواده‌ها در نشست مشترک با کمیته امداد اشاره و بر آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات