خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خبر داد:
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از اجرای طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین همزمان با آغاز سفرهای تابستانی هموطنان عزیز خبرداد.
کد خبر: ۹۱۵۴۰۰۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی برجعلیزاده سرپرست اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوين با اشاره به موقعیت و استقرار استان درکریدور خاص ترافیکی اظهار داشت : طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای تابستانی امسال با هدف ارتقاء سطح خدمات و ایمنی سفرهای هموطنان عزیز اجرا می گردد، در این طرح 26 راهدارخانه و 300 نفر از راهداران تلاشگر و 280 دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین مشغول انجام فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند.

برجعلیزاده تصریح کرد : حضور مستمر و موثر گشت‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای در کنار دیگر دستگاه‎های خدمات‎رسان و در نقاط حساس راه‎های استان، لکه‎گیری راهها با 10000 تن آسفالت، خط کشی700کیلومتر از راههای استان، پاک‎سازی و شستشوی مستمر تابلوهای ایمنی، رفع عیب خاموشی تیرهای روشنایی و چراغ های چشمک زن به طول 250کیلومتر، ریگلاژ و تسطیح شانه راهها و رفع اختلاف ارتفاع شانه راهها و اصلاح شیب شیروانی به طول 180کیلومتر، اجرای 45 کیلومتر نیوجرسی بلوک مفصلی در آزاد راه قزوین- زنجان ، بازسازی وتعمیر و نصب گاردریل، خصوصا در راههای شریانی و راههای کوهستانی به طول 100کیلومتر، آشکار سازی 18 دماغه خروجی و 2 نقطه پرحادثه، نظافت حریم راه‌ها، جمع‎آوری دستفروشان واطلاع ‎رسانی و ... از مهم‎ترین برنامه‎هایی است که در طول اجرای طرح راهداری تابستانه در دست اقدام می باشد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در این راستا افزود : نظارت و بازدید محسوس و نامحسوس از نحوه ارائه خدمات و عملکرد شرکت ها و رانندگان در بخش حمل و نقل کالا و مسافر جاده ای استان، مجتمع های خدماتی- رفاهی بین راهی، مراکز معاینه فنی خودروها، روان سازی ترافیک جاده ای و ... از دیگر اقدامات این اداره کل برای ارتقاء ایمنی مسافران است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : 335 کیلومتر از راههای آزاد راهی و بزرگراهی استان تحت پوشش سامانه ثبت تخلفات قرار دارند و این سامانه ها با بهره گيري از مجموعه اي از نرم افزار و سخت افزار برای تشخيص سرعت و ثبت پلاك خودروهای متخلف، در محورهاي مواصلاتي استان قزوين بكار گرفته شده اند. همچنین 59 سامانه تردد شمار برخط راهها در محورهاي مواصلاتي استان اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوري در محورهاي مواصلاتي استان را به ثبت می رسانند.

برجعلیزاده با آرزوی سفری ایمن و شاد برای هموطنان عزیز در تابستان سال 98 گفت : در تابستان امسال مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین درکنار سایردستگاهها تلاش خواهد کرد زمینه ارتقاء ایمنی عبور و مرور مردم را فراهم سازد، و در خاتمه با تاکید بر ضرورت تنظیم سفرهای با برنامه و حفظ و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سبقت و سرعت غیر مجاز از رانندگان خواست با ماموران پلیس راه و راهداران برای سفری ایمن برای خود و دیگران در جاده های استان همکاری کنند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها