مدیر شبکه یک سیما درباره حضور سلبریتی‌ها در تلویزیون گفت: اگر بگوییم چون چهره محبوبی است از آن استفاده کنیم این رویه حتماً غلط است؛ راجع به چگونگی استفاده از سلبریتی‌ها باید یک تمهیداتی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۵۳۹۸۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، در نشست خبری مدیر شبکه یک هم همچون دیگر شبکه‌های تلویزیونی که جزئیات فعالیت‌های تابستانه خودشان را اطلاع‌رسانی می‌کنند او هم از پیداها و ناپیداهای اولین شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران گفت. خبرهای جالب توجهی مثل بازگشت مرضیه برومند و احیای بخش کودک شبکه، ساخت سری جدید «پایتخت» و «نون.خ.» برای عید نوروز و ماه رمضان، حل شدن مشکل مالی سریال «نفوذ» و احتمال پخش در دهه فجر 98، جشنواره کارآفرینی و توجه به چهره‌های مردمی در برنامه «فرمول یک» و خیلی از مسائل دیگر، امیدوارکننده بود.

دو مسابقه شبکه یک به کجا می‌رسد؟

«بزن یک» و «سبقت» نام دو مسابقه‌ای است که به‌زودی روی آنتن شبکه یک خواهد رفت. درباره انتخاب مجری و دیگر جزئیات آن، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: ما راجع به مجریان این دو مسابقه به جمع‌بندی نرسیدیم که سلبریتی‌ها باشند و یا از هنرمندان و مجریان تلویزیونی، کار را دنبال کنند، حتماً قطعی شد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی در خصوص حضور سلبریتی‌ها، گفت: سلبریتی‌ها یا چهره‌های شاخص از گذشته در رسانه وجود داشته‌اند و برنامه‌های مختلف را می‌بینید هنرمندان و بازیگران ما اجرا می‌کردند، نمونه‌اش در همین شبکه یک، برنامه «طلوع ماه» داریوش ارجمند در زمانی که سریال‌های فاخر بازی می‌کردند، به‌عنوان مجری این برنامه انتخاب شدند، لذا به‌کارگیری چهره‌های هنری در اجرای تلویزیونی، به‌نظرم کار جدیدی نیست. داریوش کاردان و منوچهر نوذری در مقطعی حضور داشتند و در دهه‌های گذشته افراد مختلفی را داشتیم که اجرا می‌کردند. ظاهراً در چند وقت اخیر یک مقداری برخی از رسانه‌ها و مردم به حضور هنرمندان حساس شدند.

راجع به چگونگی استفاده از سلبریتی‌ها باید تمهیداتی داشته باشیم

زین‌العابدین تأکید کرد: این حساسیت‌ها به‌نظرم می‌رسد شیوه استفاده از بعضی از هنرمندان را نشانه می‌گیرد. ما همین هفته گذشته شورای اندیشه‌ورزی شبکه یک را تشکیل دادیم دستور کارمان همین مسئله بود که ببینیم حضور هنرمندان در اجرای تلویزیونی از نظر این شورا که افراد خبره و صاحب‌نظران بنامی هستند، چیست. نظرشان این بود که ما نباید از این ظرفیت نه خودمان، نه سلبریتی‌ها و نه مردم را محروم کنیم، منتها راجع به چگونگی استفاده از سلبریتی‌ها، هنرمندان و ورزشکاران باید یک تمهیداتی داشته باشیم.

مدیر شبکه یک با اشاره به اینکه اصالت تصمیم نباید بر مبنای محبوبیت آن سلبریتی خاص باشد، افزود: اصل قصه حضور سلبریتی‌ها را هیچ‌کس نفی نمی‌کند، حتی معاون سیما در اقدام ماه رمضانی‌شان نیز صرفاً مانع حضور آن سلبریتی خاص در اجرای یک برنامه رمضانی شدند و در همان بیانیه هم اعلام کردند ممکن است آن فرد در جای دیگری مناسب باشد، بنابراین قابلیت ادامه این روند وجود دارد اما شیوه اجرا و نحوه به‌کارگیری نیازمند تأمل و ملاحظه است.

استفاده صرف از سلبریتی‌ها رویه اشتباهی است

وی خاطرنشان کرد: نکته اینجاست اصالت تصمیم‌مان این نیست سلبریتی معرفی کنیم بلکه اصالت تصمیم بر این مبناست که کسی برگزیده می‌شود و سواد اجرا را داشته باشد، به‌نظرم مانعی ندارد. این‌که بگوییم چون چهره محبوبی است از آن استفاده کنیم، این حتماً رویه اشتباهی است. این‌ها آسیب است و البته نباید اصل قصه را هم به‌خاطر آسیب‌هایش نادیده بگیریم. یک موقعی می‌گوییم به‌طورکلی هیچ هنرمندی اجرا نکند ولی در عین حال کسی امکان دارد از ویژگی‌های لازم برخوردار باشد و اصالت اجرا را داشته باشد، یا به‌عبارتی دیگر توقعات مالی‌اش منطقی باشد آن موقع به‌نظرم قابل تصمیم‌گیری است.

زین‌العابدین درباره سینما یک، توضیح داد: تصمیم داریم سینما یک را راه بیندازیم و صحبت‌هایی هم داشته‌ایم اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و به‌محض قطعی‌شدن حضور دوباره این برنامه تلویزیونی روی آنتن شبکه یک سیما حتماً جزئیات را اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

تخفیف بازرگانی صداوسیما به صاحبان مشاغل

قائم‌مقام ستاد رونق تولید صداوسیما در پاسخ به این سؤال که "برای تبلیغ تولیدات و کالاهای ایرانی خصوصاً کارگاه‌های صنعتی کوچک سفارشی به بازرگانی رسانه ملی داشتید تا تخفیف ویژه و یا برخی اوقات رایگان باکس‌های تبلیغی برای این قشر درنظر بگیرند؟"، خاطرنشان کرد: مدیرکل بازرگانی صداوسیما عضوی از این ستاد رونق تولید هستند و این هماهنگی وجود دارد، زیرا با همکاری بازرگانی قرار شده قهرمانان تولید را بدون اینکه مبلغی از آن‌ها گرفته شود، اسم و عنوان برندشان را معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: با همکاری جهاد کشاورزی قرار است برنامه‌ای را با عنوان رکوردداران تولید روی آنتن ببریم تا رکوردداران تولید و ظرفیت‌های کشاورزی کشور را به مردم نشان دهیم. تا جایی که اطلاع دارم بازرگانی صداوسیما تخفیف‌هایی را برای بعضی از صاحبان مشاغل درنظر گرفته و شبکه ایران‌کالا هم مأموریت محوری دارند.

چرا در جریان پخش، رده سنی زیرنویس می‌شد؟

زین‌العابدین در پاسخ به این مطلب که بسیاری به زیرنویس‌های بی‌مورد هم در جریان پخش سریال «از یادها رفته» و هم برخی دیگر از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون انتقاد کردند، توضیح داد: تلویزیون یک رسانه فراگیر خانوادگی است و باید خانواده‌ها بدانند سریال‌های تلویزیون را می‌توانند خانوادگی ببینند یا مثلاً نباید یک سنینی پای تماشای آن بنشینند. این سیاست درست به‌جهت صیانت از خانواده‌ها انجام شده و به این نتیجه رسیدیم که هم در سریال‌ها و هم در فیلم‌های سینمایی این شماره سنی مشخص شود، لذا در نوروز هم دیدید فیلم‌های مختلفی پخش شد و این شماره‌گذاری‌ها درج می‌شد و درج شماره سنی در سریال «از یادها رفته» کار جدیدی نبود.

وی در پاسخ به این موضوع که این انتقادها بیشتر به‌خاطر این بود که در اواسط پخش سریال زیرنویس درج می‌شد، تأکید کرد: چون همه سریال واجد صحنه‌های خشن نبود و آن صحنه‌هایی که احساس کردیم برای بچه‌ها مناسب نیست این کار را انجام دادیم.

ارسال نظرات