مسئول دبیرخانه بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان کردستان به سهمیه این استان در اردو‌های راهیان نور اشاره کرد و گفت: امسال ۲۵ هزار دانش‌آموز کردستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۵۳۹۶۴
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  میکاییل احمدی، مسئول دبیرخانه بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان کردستان امروز، ۱۶ تیرماه در دومین نشست هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان گزارشی از اجرای اردو‌های جهادی (طرح هجرت سه) در تابستان ۹۷ ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۲۳ مدرسه به عنوان عرصه فعالیت اردو‌های جهادی انتخاب شد، افزود: هزار و ۶۵۳ دانش‌آموز در اجرای برنامه همکاری کردند.

احمدی اظهار کرد: دستورالعمل استانی طرح هجرت سه در سال جاری آماده شده و مقرر است این طرح از یکم مرداد ماه آغاز و تا ۱۵ شهریور ۹۸ تداوم داشته باشد.

وی افزود: در اجرای طرح هجرت سه هر دانش‌آموزان به مدت ۱۰ روز با همکاری می‌کند که ۸ روز آن به فعالیت‌های عملی و دو روز نیز در برنامه‌های فرهنگی شرکت می‌کند.

مسئول دبیرخانه بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان در ادامه گزارشی از اجرای اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی ارائه و بیان کرد: ۲۶ هزار و ۶۸ دانش‌آموز استان در سال گذشته از یادمان‌های دفاع مقدس مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب بازدید کردند.

وی به سهمیه استان کردستان در اردو‌های راهیان نور اشاره کرد و افزود: سال جاری نیز تعداد ۲۵ هزار دانش‌آموز کردستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

احمدی بیان کرد: اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی استان به روال سال‌های گذشته از یکم مردادماه سال جاری با اجرای برنامه فصل رویش در مریوان و اعزام دانش‌آموزان به یادمان‌های مناطق عملیاتی شهرستان مریوان، بانه و سنندج آغاز می‌شود.

در این نشست درباره برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان درس آمادگی دفاعی استان بحث و تبادل نظر و مقرر شد این دوره آموزشی ۳۲ ساعته به صورت ۱۴ ساعت دوره عملی توسط سپاه و ۱۸ ساعت نظری توسط آموزش و پرورش با شرکت ۳۱۱ نفر از معلمان واجد شرایط در بازه زمانی تعیین شده برگزار شود.

‌یکی از دیگر از برنامه‌های ستاد پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان که در تابستان برگزار می‌شود، طرح شهید بهنام محمدی است که در این نشست درباره آن نیز بحث و تبادل نظر و مقرر شد این طرح در کل استان برگزار شود.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست برنامه‌های بسیج فرهنگیان در تابستان ۹۸ ارائه و مقرر شد کلاس‌های تقویتی و جبرانی برای دانش آموزان کم‌بضاعت مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها برگزار شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات