اسناد منتشر شده در وب سایت افشاگر ویکی لیکس نشان می دهد که مسیح علینژاد یکی از منابع اطلاعاتی مهم وزارت امورخارجه آمریکا بود و برای او از عنوان "strictly protect" به معنی تحت حفاظت شدید استفاده شده است.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۲۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  ویکی‌لیکس یک سازمان بین المللی، آنلاین و غیرانتفاعی است که اطلاعات محرمانه را از منابع ناشناس دریافت کرده و منتشر می‌کند. وب‌سایت این سازمان در سال ۲۰۰۶ و از سروری در ایسلند کار خود را آغاز کرد و اعلام کرد که در سال اول ۱.۲ میلیون سند را منتشر خواهد کرد. جولیان آسانژ مؤسس، سردبیر و مدیر این وب‌سایت محسوب می‌شود.

چرا نهادهای آمریکایی علینژاد را برای ایجاد جنجال‌های اجتماعی انتخاب کردند!

کریستین هرافنسون (Kristinn Hrafnsson)، جوزف فارل (Joseph P. Farrell) و سارا هریسون (Sarah Harrison) دیگر اعضای شناخته شده ویکی‌لیکس هستند. گروه تاکنون اسناد بسیاری را منتشر کرده است که تبدیل به اخبار برتر رسانه‌ها گشته‌اند.

اولین اسناد منتشر شده با مخارج نظامی و همچنین تأسیسات مورد استفاده در جنگ افغانستان و نیز فساد در کنیا بود. در جولای سال ۲۰۱۰، ویکی‌لیکس در حدود ۷۶/۹۰۰ سند مرتبط با جنگ افغانستان منتشر کرد که تا قبلا از آن در اختیار عموم نبودند.

در اکتبر سال ۲۰۱۰، گروه تقریبا ۴۰۰ هزار سند درباره جنگ عراق منتشر کرد. در آوریل ۲۰۱۱، ویکی لیکس ۷۷۹ سند در مورد زندانیان گوانتانامو منتشر کرد. در نوامبر ۲۰۱۰، ویکی‌لیکس با برخی سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ جهان مکاتبات دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا را منتشر کرد.

با جستجوی نام مسیح علینژاد در این وب سایت افشاگر، با اسناد مهمی روبه رو می‌شویم که در آن چهره اصلی او و دست‌های پشت پرده راهبری این شخصیت برای ایجاد و مدیریت برخی از جنجال‌های اجتماعی در داخل ایران مشخص می‌شود.

مدتی پیش اسنادی از مسیح علینژاد در سایت‌های آمریکایی منتشر شد که نشان میداد وی با فعالیت چشمگیر در راستای قبح شکنی از بدپوششی بانوان ایرانی طی برنامه‌های مختلف نظیر پروژه کمپین چهارشنبه‌های سفید در فاصله زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ مبالغ زیادی را از دولت آمریکا دریافت کرده است.

چرا نهادهای آمریکایی علینژاد را برای ایجاد جنجال‌های اجتماعی انتخاب کردند!

چرا نهادهای آمریکایی علینژاد را برای ایجاد جنجال‌های اجتماعی انتخاب کردند!

 

اسناد منتشر شده در وب سایت (BBG) نشان می‌دهد که مسیح علینژاد صد‌ها هزار دلار برای فعالیت‌های خود پول دریافت کرده است

سوال مهم در این زمینه این است که همکاری مسیح علینژاد با نهاد‌های آمریکایی از چه زمانی آغاز شده است و این نهاد‌ها چگونه به او اطمینان کرده اند تا بدانجایی که او توانسته به دیدار مایک پمپئو رفته و از او گزارش اختصاصی تهیه کند.

چرا نهاد‌های آمریکایی علینژاد را برای انجام این ماموریت انتخاب کرده اند؛ با اینکه او رقبای داخلی و خارجی دیگری در این زمینه داشته و دارد؟!

چرا نهادهای آمریکایی علینژاد را برای ایجاد جنجال‌های اجتماعی انتخاب کردند!

مسیح علینژاد در کنار مایک پمپئو

پاسخ به این سوال به طور واضح و مشخص در اسناد ویکی لیکس موجود است.

این وب سایت در سال ۲۰۱۱ سندی را منتشر کرده است که در آن مشخصات ۲۰۰۰ نفر از سرار جهان دیده می‌شود که برای نهاد‌های نظامی و امنیتی آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار هستند و از این لیست با عنوان (strictly protect) به معنی "تحت حفاظت شدید" یاد شده است.

برای روشن‌تر شدن مطلب می‌بایست نگاه کوتاهی به معنی (strictly protect) بیندازیم.

ماهنامه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی (wired) این مفهوم را اینگونه توضیح می‌دهد:

چرا نهادهای آمریکایی علینژاد را برای ایجاد جنجال‌های اجتماعی انتخاب کردند!

وب سایت ماهنامه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وایرد

جستجو در فایل‌های منتشر شده در ویکی لیکس نشان می‌دهد که در بیش از ۲۰۰۰ سند از عبارت "به شدت محافظت شده" استفاده شده است که این عبارت در اسنادی وجود دارد که دیپلمات‌ها هویت این "منابع اطلاعاتی" را محرمانه شمرده اند.

لازم به توضیح است که سطح بندی حفاظتی اسناد محرمانه به شرح ذیل می‌باشد:

۱. Protect: تحت حفاظت

۲. pls protect: حفاظت بیشتر

۳. please protect: لطفا حفاظت

۴. strictly protect: حفاظت شدید

این توضیح نشان می‌دهد که مفهوم (strictly protect) بالاترین سطح حفاظتی منابع اطلاعاتی (اعم از شخص یا سازمان ها) به شمار می‌آید

بر این اساس مهمترین منابع اطلاعاتی و نفوذی نهاد‌های امنیتی آمریکا، با عبارت " strictly protect" یعنی "تحت حفاظت شدید" کدگذاری شده اند.

برای درک بهتر موضوع لازم است بدانیم که اسناد محرمانه به ۵ طبقه تقسیم می‌شوند:

به کلی سری: Top Secret

سری: Secret

محرمانه: Confidential

محدود: Restricted

رسمی: Official

با ارائه توضیحات مقدماتی، با جستجوی نام (masih alinejad) در وب سایت ویکی لیکس با اسنادی روبه رو می‌شویم که در آن‌ها برای نامبرده از عبارت (strictly protect) استفاده شده و سطح حفاظتی مسیح علینژاد برای نهاد‌های امنیتی آمریکا را نشان می‌دهد.

بر اساس این اسناد، او از سال ۲۰۰۹ تا کنون به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی مهم آمریکا به شمار رفته و مورد حفاظت قرار می‌گیرد.

چرا نهادهای آمریکایی علینژاد را برای ایجاد جنجال‌های اجتماعی انتخاب کردند!

چرا نهادهای آمریکایی علینژاد را برای ایجاد جنجال‌های اجتماعی انتخاب کردند!

سطح امنیتی مسیح علینژاد در اسناد ویکی لیکس

این اسناد نشان می‌هد که پشت پرده نمایش‌های عوام فریبانه علینژاد در تلویزیون دولتی آمریکا و شعار‌های حقوق زنان و آزادی از طرف او، چگونه از طرف سیاستمداران آمریکایی مدیریت می‌شود. درواقع علینژاد به عروسک خیمه‌شب بازی مقامات آمریکایی تبدیل شده است و البته از این بابت دستخوش هم می‌گیرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات