خبرهای داغ:
در عرصه ترویج فساد در شهر قم و جامعه دو دسته نفوذی‌ها و بی بصیریت‌ها به نام آزادی و راحتی مشغول فعالیت می‌باشند و از این طریق دنبال بی ارزش کردن مبانی دینی و اخلاقی و از بین بردن حیا و به فساد کشیدن جامعه و شهر قم هستند. این کار درحال انجام است و اگر مردم هوشیار نباشند، دیر یا زود، فساد جامعه را خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۰۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دومین همایش فعالان عفاف و حجاب استان قم که به همت دفتر تبلیغات اسلامی در سالن غدیر این دفتر در قم برگزار شد گفت: در جای جای قرآن به نافرمانی قوم بنی اسرائیل اشاره شده و می‌فرماید این قوم در زمان سه نبی حضرت موسی، حضرت عیسی (ع) و پیامبر خاتم (ص) فتنه و نافرمانی کردند و مردم را علیه دین تشویق نمودند.

امام جمعه قم افزود: در عین حال قرآن اشاره می‌کند، جدای از قوم یهود، افرادی هستند که یهودی نیستند، ولی رفتار یهودی‌ها را انجام می‌دهند و حتی در لباس منتظر، علیه دین و در مقابل حضرت، ولی عصر (ع) می‌ایستند و شمشیر می‌کشند.
 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) افزود:، اما هدف از این برنامه و همایش در کنار بُعد معرفتی، اجرا و ترویج دینداری، فرهنگ عزت خواهی و اجرای امر معروف ونهی از منکر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.
 
وی بیان کرد: بنابراین برای ترویج این مسئله مهم، بر اساس آیات قرآن، نیازمند همکاری و همفکری همه دینداران و دغدغه‌مندان به ارزش‌های اخلاقی و دینی هستیم تا در اثر این فرهنگ، شاهد تغییر و تحول در جامعه در مسئله عفاف و حجاب باشیم.
 
آیت الله سعیدی گفت: معتقدیم باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، قدم‌هایی برداشت که از جمله آن الگو سازی و تأسی به انبیاء الهی برای حمایت از دین با همکاری مردم و آزادی خواهان، کادر سازی، اجرا و توجه به منویات رهبری در مسئله فرهنگ عفاف و حجاب و داشتن بصیرت برای مقابله با دشمنان است.
 
امام جمعه قم افزود: در عرصه ترویج فساد در شهر قم و جامعه دو دسته نفوذی‌ها و بی بصیریت‌ها به نام آزادی و راحتی مشغول فعالیت می‌باشند و از این طریق دنبال بی ارزش کردن مبانی دینی و اخلاقی و از بین بردن حیاء و به فساد کشیدن جامعه و شهر قم هستند. این کار درحال انجام است و اگر مردم هوشیار نباشند، دیر یا زود، فساد جامعه را خواهد گرفت و آن وقت است که از دست کسی کاری بر نخواهد آمد.
 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: در طول تاریخ همین بی بصیرتی مردم نسبت به برنامه‌های دشمن و خیانت‌های نفوذی ها، باعث فساد شد؛ این اتفاق در مدینه و شهر‌های دیگراسلامی به وجود آمد و مشکلاتی را برای دین ایجاد کرد.
 
وی بیان کرد: شهر قم از همین مسئله مستثنی نیست. اگر مردم مراقب نباشند، دیر و یا زود، قم در فساد غرق خواهد شد؛ بنابراین باید دست آتش بیار معرکه و فساد را قطع کرد تا اجازه ندهیم شهر قم مانند شهر‌های دیگر اسلامی شود.
 
آیت الله سعیدی گفت: در کنار مراقبت، باید خود مردم قم هم، مسئله عفاف و حجاب را بخواهند، اگر دنبال ترویج عفاف نباشند، تنها مراقبت ارزش نخواهد داشت.
 
امام جمعه قم افزود: خاک قم، مقدس است و در روایات در مورد شهر قم مسائل مهمی مطرح شده است و حتی حوزه علمیه، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ص) و مراجع و علما و مراکز اسلامی در همین شهر واقع شده و این اهمیت این شهر را نشان می‌دهد و دشمن، چون به این امر مهم پی برده در صدد به فساد کشیدن قم است.
 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: امروز یکی از مسائل مهم برای مقابله با برنامه دشمن، مهارت افزایی و دانش افزایی در موضوع عفاف و حجاب و برای تذکر لسانی در مورد امر به معروف و نهی از منکر است.
 
وی بیان کرد: در بحث عفاف حجاب باید به بعضی تذکر و با بعضی‌ها که دنبال ترویج بی بندباری هستند، برخورد کرد، چون این گونه نیست که در بحث عفاف و حجاب از نگاه واحد و درست برخوردار باشند، بعضی‌ها آگانه و بعضی ناآگاهانه در حال ترویج بی بندباری هستند.
 
آیت الله سعیدی گفت: در مورد بحث برجام هم همین است. در مورد برجام باید بگوییم مذاکره کار مناسبی است، اما نه با هر کسی؛ نباید در بحث برجام با همه یک جور برخورد کرد، لبخند زد؛ بلکه باید در بحث مذاکره با بعضی‌ها برخورد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها