حجت الااسلام ماشالله عبدی گفت:در حسینیه سیدالشهدا شهر تلخاب در مراسم جشنی که به مناسبت دهه کرامت برگزار شدبه ایراد سخنرانی پرداختند
کد خبر: ۹۱۵۳۷۶۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حجت الاسلام ماشالله عبدی مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه اراک در حسینیه سیدالشهدا شهر تلخاب گفت: دهه کرامت بازگو ونماد تمام خوبی‌هاوکرامت انسانی است. حرم مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها، شعبه‌ای از بیت النور نبی اکرم (ص)است، و حرم قم، انتساب خاصی به معصومین دارد، زیرا هیچ اختلافی بین مکان دفن حضرت معصومه وجود ندارد، و علاوه بر آنکه سه امام معصوم سفارش به زیارت آن حضرت داشته اند، زیارتنامه آن حضرت نیز از امام رضا علیه السلام صادر شده است؛ و می‌توان گفت: جلوه‌هایی از چهارده معصوم در وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه متجلی است و فراز‌های بلند زیارتنامه ایشان به این سخن شهادت می‌دهد.

وی افزود: از نسبت‌های آن حضرت با حضرات معصومین یاد شده و به عنوان‌های متعدد که هر کدام نشانگر شأنی از شئون آن ذات مقدس است، از آن حضرت تکریم گردیده است، که این انتساب‌ها مانند دختر و خواهر و عمه امام بودن، مانند انتسابات عادی دیگر امامزادگان نیست، بلکه ارتباط خاصی است که بین معصومین و حضرت معصومه وجود دارد.

عبدی گفت: در فرازی از زیارتنامه، حضرت معصومه دارای شان بسیار عظیم و بزرگ نزد خداوند متعال دانسته شده است، که همان مقام شفاعت است، وچون مقام شفاعت در اصل مختص نبی اکرم است، لذا شعبه‌ای از نور نبی اکرم در وجود فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها متجلی است؛ لذا وجود مقدس حضرت معصومه، بین تمام امامزادگان بی نظیر است.

وی گفت:حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز دارای شأن و مقام شفاعت هستند، لذا امام صادق علیه السلام درباره مقام شفاعت فرمودند: تمام شیعیان من با شفاعت او وارد بهشت خواهند شد.

ارسال نظرات