رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از اجرای ۳۰ طرح مبارزه با سرقت در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا ۸۹ مورد باند متلاشی شده که شاهد افزایش ۲۱ درصدی در زمینه دستگیری سارقان هستیم.
کد خبر: ۹۱۵۳۷۵۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر عباس زاده ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در خصوص ارزش پرونده های قاچاق کالا و ارز گفت: میزان ارزش این پرونده ها ۴۹ میلیارد تومان در طول سه ماهه است که تعداد پرونده ها نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد و تعداد متهمان دستگیر شده نیز ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با سرقت در استان گفت: متاسفانه شاهد ۱۵ درصد افزایش سرقت در طول سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ هستیم که عمده آن در حوزه جرایم خرد همچون سرقت قطعات خودرو انجام یافته است.

عباس زاده با اشاره ای به افزایش پنج درصدی سرقت منازل نیز گفت: در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و ۷۰ درصد سرقت های مربوطه منجر به کشف شده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش کشف داشته ایم.

وی از دستگیری و شناسایی باندهای غیربومی در این حوزه خبر داد و گفت: عمده مشکل در این حوزه مربوط به صاحبان منازل می شود که با رعایت نکردن مسائل ایمنی، راه را برای سارقان باز می کنند.

عباس زاده ادامه داد: هم اکنون منازل ما تبدیل به بانک شده و مردم طلا، جواهرات و پول های نقد خود را در خانه نگهداری می کنند که می تواند خطرساز باشد که برای حفاظت از منازل وجود زنگ خطر، دوربین، حفاظ کشی و دیگر تجهیزات، لازم و ضروری است.

وی افزود: میزان سرقت از مغازه و اصناف ۹ درصد افزایش داشته است که در این راستا نیاز به تجهیز مغازه ها به دوربین های مدار بسته وجود دارد.

عباس زاده با بیان اینکه در طول سه ماهه در استان سرقتی از بانک نداشتیم، گفت: در حوزه سرقت خودرو نسبت به سال گذشته دو الی سه درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

عباس زاده ادامه داد: در مجموع میزان کل سرقت ها در استان در طول سه ماه ۱۵ درصد افزایش داشته که رتبه ۲۷ کشوری را در بحث افزایش جرایم در طول سه ماه دارا هستیم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی همچنین از کشف ۸۴ درصد از کل سرقت ها در استان در طول سه ماه خبر داد.

عباس زاده در ادامه از افزایش پنج درصدی در میزان جرح و چهار درصدی در زمینه کلاهبرداری خبر داد.

وی عمده جرایم موجود در حوزه کلاهبرداری را به وسیله کلاهبرداری در قالب کارت به کارت دانسته و گفت: تحت هیچ شرایط به خاطر دریافت پیامک و تماس نباید پای عابر بانک و دستگاه های خود پرداز حضور یابیم.

عباس زاده با اشاره ای به جرایم جنایی گفت: در طول سه ماه ۱۹ مورد قتل داشتیم که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است که آلات قتاله در ۵۳ درصد موارد چاقو و قمه بوده که نیاز به فرهنگ سازی در بین خانواده ها دارد.

وی افزود: در ۱۷ درصد موارد منجر به قتل از سلاح گرم و ۱۰ درصد نیز از جسم سخت استفاده شده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی دلیل عمده در این قتل ها را بحث نزاع و درگیری های بدون دلیل مهم دانست و گفت: ۳۲ درصد نیز به دلیل مسائل خانوادگی بوده است.

وی در خصوص ارزش پرونده های قاچاق کالا و ارز گفت: میزان ارزش این پرونده ها ۴۹ میلیارد تومان در طول سه ماهه است که تعداد پرونده ها نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد و تعداد متهمان دستگیر شده نیز ۶۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در ادامه در خصوص دستگاه های بیت کوین نیز گفت: این نوع دستگاه ها قاچاق و غیرقانونی هستند که ۲۷۷ دستگاه را کشف و ضبط کرده ایم.

ارسال نظرات