فرمانده سپاه مرند:

همایش خانوادگی حجاب و عفاف در مرند برگزار می شود

فرمانده سپاه مرند از برگزاری همایش خانوادگی حجاب و عفاف در استادیوم ورزشی تختی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۳۷۲۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا هنرور، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت تشریح برنامه های هفته عفاف و حجاب و دهه کرامت برگزار شد، حجاب را یک امر فطری و دینی دانست و اظهار داشت: حجاب یک فرهنگ ایرانی است، رضاخان در ۱۰ سال اول حکومت خود، به ظاهر با مسائل دینی کنار می آمد اما با سفر به ترکیه و دیدن مظاهر جامعه غربی، مجذوب آن برنامه ها شد و در ۱۰ سال دوم، برخورد ضربتی با مولفه های دینی داشت.

وی افزود: متحدالشکل شدن لباس مردان، کشف حجاب زنان و محدودیت روحانیون و مبلغین دینی و محدودیت مراسم مذهبی سوغات رضاخان از سفر به ترکیه بود.

هنرور اضافه کرد: وقتی دین زدایی رضاخان به گوش علما رسید، اولین جایی که اعتراض خود را نشان داد شهر مشهد بود که آیت الله سید حسین قمی در ۹ تیرماه برای اعلام اعتراض به دربار رضاخان مراجعه کرد.

وی ابراز داشت: در ۱۷ تیرماه رضاخان با اعزام گارد مخصوص خود به مشهد، اعتراض مردم را سرکوب کرد و در ۲۰ تیرماه درگیری خونین بین مردم و گارد صورت گرفت که ۱۵۰ نفر در مقابل حرم رضوی قطظپتل عام شدند.

هنرور ادامه داد: ۲۱ تیرماه مردم در مسجد گوهرشاد تحصن کردند اما رژیم رضاخان در مسجد نیز به مردم رحم نکرد و آنها را قتل عام کرد.

فرمانده سپاه مرند با بیان اینکه برخورد امروزی استکبار جهانی و رسانه های غربی درمورد حجاب بسیار قابل تامل است، تصریح کرد: عده ای دم از جدایی مولفه های دینی می زنند و امر حجاب را با سیاست آمیخته می کنند، چرا که امروز به روزترین ترفند دشمن این است که مولفه های جامعه ما را امنیتی و سیاسی جلوه دهد.

هنرور ادامه داد: کم حجابی یا بدحجابی در جامعه امروز دیده می شود ولی در مقابل خیل عظیم بانوان باحجاب، ناچیز است، بیش از ۹۰ درصد زنان ایران، حجاب را با نظر خود قبول کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته عفاف و حجاب در مرند اظهار داشت: برنامه های متنوعی در پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان مرند برگزار شده و از زنان محجبه در سطح شهر و اداره ها تجلیل شده و ضمن دیدار با مادران شهید، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان برپا می شود.

فرمانده سپاه مرند ادامه داد: همایش خانوادگی حجاب و عفاف روز پنجشنبه ۲۰ تیرماه با سخنرانی امام جمعه مرند از ساعت ۹ صبح با تجمع در کانون بسیج جوانان در استادیوم ورزشی تختی برگزار خواهد شد.

هنرور با اشاره به اینکه ما مخالف شادی مردم نیستیم، تاکید کرد: ما مخالف ابتذال غربی هستیم که بستر هنری را بهانه گرفته اند و عرصه فرهنگی را برای برخی برنامه های ضدفرهنگی سرقت کرده اند.

وی در پایان خواستار ساخت پارک ویژه بانوان در شهرستان مرند شد و گفت: شهرستان مرند با چنین گستردگی هنوز از داشتن پارک ویژه زنان محروم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار