فرماندار بهمئی در جلسه شورای اداری این شهرستان، تکمیل طرح ایجادایستگاه برق و آبرسانی از سد کوثر را مهمترین مطالبات مردم دانست.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۹۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
فرماندار بهمئی در این جلسه با اشاره به ضعیف بودن ولتاژ برق و کمبود آب شرب در شهرستان بهمئی گفت: تنها راه برون رفت از این مشکل، تکمیل طرح ایجاد ایستگاه برق ۱۳۲ ولتی و بهره برداری از طرح آبرسانی به شهرستان از سدکوثر است.
حکمت الله سنایی افزود: طرح ساخت سد‌های قلات و سرآسیاب نیازمند اعتبار و طرح نیمه کاره سد سندان در حال تخریب است که انتظار می‌رود این طرح‌ها به همت مسئولان آب منطقه‌ای به زودی بهره برداری شود.
وی احداث ایستگاه باران سنجی ممبی، تعیین بستر دریاچه برم الوان، صدور مجوز برداشت آب برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی کشاورزی، دامداری و تأمین ایستگاه برق پمپاژ آب طرح سد کوثر را از دیگر مطالبات مردم بهمئی از آب منطقه‌ای عنوان کرد.
فرماندار بهمئی با بیان اینکه آبفای شهری استان درزمینه مدیریت بحران‌های اخیر آب در بهمئی سنگ تمام گذاشت ادامه داد:در برخی از نقاط شهرستان شبکه آبرسانی فرسوده و نیاز به ترمیم دارد که در این خصوص نیاز به عزم و تلاش مسئولان است.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در طرح آبرسانی به این شهرستان حدود ۵۳ کیلومتر از سدکوثرتا شهر لیکک لوله لازم بود که ۱۴ کیلومتر لوله گذاری شد و ۶ کیلومتر هم لوله پای کار است.
عدل هاشمی پور افزود: ۱۰ کیلومتر ورق وارد کارگاه لوله سازی در اصفهان شد که به زودی این ۱۰ کیلومتر هم آماده و به محل اجرای طرح ارسال می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید طرحی متوقف شود افزود: از مسئولان آب منطقه‌ای استان تقاضا دارم با پیمانکار، مشاور و نظارت کارگاهی مشکلات را بررسی و رفع کند تا شاهد توقف این عملیات اجرایی نباشیم.
عدل هاشمی پور در این جلسه ۲۳ کیلومتر لوله باقیمانده طرح آبرسانی به بهمئی از سد کوثر را به صورت تلفنی تامین کرد.
امام جمعه شهر لیکک هم با اشاره به مشکلات مددجویان در زمینه انشعابات آب و برق گفت: ادارات استان در زمینه حمایت از مددجویان زیر پوشش نهاد‌های حمایتی همکاری نمی‌کنند و مردم توانایی خرید انشعاب را به ویژه در شهر را ندارند.
حجه الاسلام افروغی ادامه داد: بسیاری از سند‌های منازل شهر لیکک به علت مشکلات بین ادارات متولی صادر نشده است که همین امر موجب مشکلاتی برای گرفتن مجوز انشعابات مددجویان نهاد‌های حمایتی شده است.
گفتنی است با توضیح امام جمعه شهر لیکک مصوب شد کار واگذاری انشعاب مددجویان زیر پوشش نهاد‌های حمایتی با تأیید شهردار، دهیاران و شورا‌های اسلامی انجام شود.
ارسال نظرات