معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تأکید کرد:
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: متأسفانه هم اکنون جمعیت روستایی قابل قبول نیست و جمعیت روستایی قبل از انقلاب 65 درصد بوده و امروز به 26 درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۲۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در عرصه اشتغال روستایی پیشتاز است گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهل سال اقدامات شایسته ای در روستاها انجام داده و می توان گفت همه روستاها از خدمات اولیه زیر بنایی امروز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از 90 درصد از روستاهای کشور از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند افزود: هم اکنون بیش از 38 هزار روستا که بالای 20 خانوار دارند از نعمت هایی چون آب،برق،گاز و تلفن برخوردار هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور  با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم درصد برخورداری روستاها از گاز به 85 درصد رسیده بیان داشت: متأسفانه هم اکنون جمعیت روستایی قابل قبول نیست و جمعیت روستایی قبل از انقلاب 65 درصد بوده و امروز به 26 درصد رسیده است.

امید در خصوص دلایل مهاجرت از روستا تصریح کرد: دلایلی چون مهاجرت از روستاها و یا تبدیل شدن روستاها به شهر از دلایل خالی شدن جمعیت در روستاها است که باید عوامل آن کارشناسی شود.

وی با ارائه آمار جالبی از جمعیت روستاها افزود: جمعیت روستاها قبل از انقلاب 21 میلیون که امروز هم این جمعیت 21 میلیون است و این نشان می دهد در تثبیت جمعیت در روستاها موفق عمل نکرده ایم و در ساخت زیر ساخت ها غفلت نموده ایم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور  اشتغال را یکی از عوامل مهم تثبیت جمعیت روستایی خواند و افزود: همچنین ایجاد ثروت و سرمایه در روستاها از عوامل دیگر است که مورد غفلت قرار گرفته و البته این موضوع در مورد دیگر کشورها هم صدق می کند.

امید با اشاره به اینکه اجرای طرح اشتغال روستایی پنج ساله است گفت: اگر می خواهیم روستاها را به کانون های اشتغال تبدیل کنیم و در نهایت بتوانیم تثبیت جمعیت آنها را شاهد باشیم باید اینگونه طرح ها استمرار داشته باشد و حمایت از کانون ها را در دستور کار قرار دهیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور  در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص اعتبارات نهادهای حمایتی باید تفویض اختیار به استان ها واگذار شود تا بتوانند در کارگروه ها تصمیمات مهمتری اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات