خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در خصوص ارزیابی عملکرد شورایاران در 4 سال گذشته گفت: در گذشته مجموعه اداری سازمانها در قالب حاکمیت اداره می شد و با گستردگی شهرها، بحث حکمروایی در جامعه و در سازمانها و موسسات مردم نهاد مطرح شد که تاثیر مهمی در حل چالشهای کنونی دارد.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۰۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 شهر تهران؛ فرهاد افشار شفافیت، پاسخگویی، کارآمدی، اجماع و مشارکت را از جمله مولفه های تاثیرگذار حکمروایی خوب شهری بیان کرد و اظهار اشت: برای تغییر حکومت داری به حکمروایی رعایت این مولفه ها در مدیریت شهری ضروریست.

 وی گفت: رویکرد حکمروایی خوب شهری به عنوان اثربخش ترین، کم هزینه ترین و پایدارترین شیوه اعمال مدیریت است که جلب مشارکت مردم در تصمیم گیری های مدیریتی و پاسخگویی به مطالبه های شهروندی از مهمترین مولفه های این رویکرد به شمار می رود.

 افشار با اشاره به اینکه ساختار شورایاری محلات زمینه مناسبی برای جلب مشارکت مردم در تصمیم گیریهای مدیریت شهری است، افزود: شکل گیری ساختار شورایاری اتفاق خوب سنوات گذشته است که البته با هدفمند شدن فعالیت این ساختار و تعامل بیش از پیش با آنها می توانیم به کارکردی در راستای حکمروایی خوب شهری برسیم.

 وی افزود: با رویکرد مشارکتی شورایاران و نقش آفرینی در شناخت آسیب ها و حل معضلات اجتماعی و شفافیت، پاسخگویی، کارآمدی و مطالبه گری آنها، این تشکیلات مردم نهاد می تواند مسیر اثربخشی مدیریت شهری و بهره وری سازمان را ارتقاء دهد.

 افشار گفت: در 4 سال اخیر با توجه به رویکرد تعامل مدیریت شهری با شورایاریها و انجام درخواستهای توسعه ای آنان روند افزایش سرانه های کالبدی شهر پیگیری شده است و با توجه به محدودیت منابع در سالهای اخیر رویکرد وظایف اجتماعی شورایاریها اجرا نشده است و این روال را در خصوص فعالیتهای سرای محلات از جمله اثربخشی خوب فرهنگی نیز شاهد نبوده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه عمده وظایف و مسئولیت شورایاران بررسی و رفع مشکلات اجتماعی و مطالبه گری این نهاد در راستای هزینه کرد درست اعتبارات شهری است، افزود: چنانچه شورایاران بتوانند با اقتدار این وظایف را دنبال کنند اثربخشی آن در کارنامه مدیریت شهری در راستای حکمروایی خوب شهری با ارتقاء کارایی، پاسخگویی و شفافیت محقق می شود.

 وی اظهار داشت: شورایاران منطقه 20 به واسطه تعهد و تعلق خاطر جزو سلامت ترین مجموعه شورایاریها در سطح مناطق 22گانه هستند و با خدمات صادقانه خود در حل مشکلات محلات فعالیت  کرده اند.

 وی افزود: اکنون با تعریف جدید ماموریتهای این نهاد اجتماعی و با توجه به تعهد اهالی ری و مسئولیت پذیری نخبگان شهری برای شرکت در این مسئولیت، پیش بینی می شود در دوره جدید انتخابات شورایاریها بیشترین فضای تعاملی در شهرری ایجاد شود.

 وی اعتمادسازی و مشارکت افراد در تصمیم گیری ها را از ارکان انتخاب شورایاریها بیان کرد.

 افشار با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه هر شخصی که علم و توانایی رفع مشکلات مردم را دارد باید در تصمیم گیری و مسئولیتهای مدیریتی خود را متعهد بداند گفت: در انتخابات این دوره نیز افرادی که توانمند و صلاحیت حل مشکلات شهری و تعامل با مدیریت شهری را دارند مکلف به حضور در انتخابات هستند.

 وی افزود: شهروندان خوب و متدین منطقه 20 نیز داوطلب همراهی با مدیریت شهری هستند و امید است با همکاری و تعامل این افراد بتوانیم رضایتمندی را در سطح شهر ارتقاء دهیم.

 شهردار منطقه 20 گفت: ستاد هماهنگی شورایاری ها، شورای راهبردی انتخابات، هیات نظارت و هیات اجرایی از ارکان برگزاری انتخابات شورایاری محلات هستند و مسئولیت برگزاری انتخابات با ستاد هماهنگی شورایاری ها است افزود: تبلیغات در خصوص ثبت نام در این انتخابات در حال انجام است اقدامات لازم در این خصوص در حال پیگیری است.

 وی افزود: پنجمین دوره انتخابات شورایاری محلات شهر تهران در هفته اول مرداد امسال برگزار می شود و 150 صندوق در شعب رای گیری منطقه 20 توزیع خواهد شد.

ارسال نظرات