مهدی بهرامیان در سفر به استان گلستان با رئیس کل دادگستری، دادستان و اعضای شورا و مسئولان حقوقی و قضایی این استان دیدار کرد.
کد خبر: ۹۱۵۳۴۴۵
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

نخبگان حقوقی و قضائی با جهاد فکری و عملی الگوهای تمدن اسلامی را محقق کنند/ گفتمان لیبرال دموکراسی در دنیا جایی نداردبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان، مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در سفر به استان گلستان با هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری، حجت‌الاسلام سید رضا سیدحسینی دادستان و اعضای شورا و مسئولان حقوقی و قضایی این استان دیدار کرد.

بهرامیان در دیدار با هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان بسیج حقوق دانان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، این سازمان را دارای ظرفیت مناسبی برای آموزش، مشاوره و حل مشکلات حقوقی و اجتماعی مردم دانست و اظهار کرد: امروزه شاهد فرایند جرایم ناشی از روش‌های اشتباه و مشکل ساز سیستم‌های اداری هستیم که نیاز به اصلاح دارد.

هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز در این دیدار ضمن شرح اقدامات فرهنگی و نحوه ارتباط مردمی دادگستری استان، از اقدامات تعاملی دادگستری با دانشگاه‌ها و سایر نهادهای انقلابی خبر داد و گفت: گسترش همکاری‌ها با دادگستری دلیل مهمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

بهرامیان در دیدار با حجت الاسلام سید رضا سیدحسینی دادستان استان گلستان ضمن اعلام آمادگی سازمان بسیج حقوق دانان برای همکاری با دادگستری در راستای تحقق حقوق عامه و خدمت به مردم در شوراهای حل اختلاف و کلینیک‌های حقوقی بر همکاری‌های بیشتر حقوق دانان با دادستان تاکید کرد و افزود: قطع به یقین اصلاح برخی ساختارهای معیوب زمینه ساز تحولی مناسب در حوزه قضائی می‌شود.

وی افزود: فرایند جرایم ناشی از روش‌های اشتباه و مشکل ساز دستگاه‌های اداری نیاز به اصلاح دارد.

بهرامیان بیان کرد: کلینیک‌های حقوقی را برای خدمت رسانی به مردم تاسیس کردیم و از حقوق دانان می‌خواهیم که در فعال سازی آن اقدام کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف برای آموزش به مردم بسیار مناسب است، اظهار کرد: جریمه‌های بانکی در برخی مقررات بانک‌ها وجاهت شرعی ندارد و باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوق دانان در این جلسه ضمن اعلام آمادگی سازمان متبوعش برای همکاری با دادگستری در راستای تحقق حقوق عامه و خدمت به مردم در شوراهای حل اختلاف و کلینیک‌های حقوقی بر همکاری‌های بیشتر حقوق دانان با دادستان تاکید کرد و افزود: قطع به یقین اصلاح برخی ساختارهای معیوب زمینه ساز تحولی مناسب در حوزه قضائی می‌شود.

بهرامیان در دیدار با اعضای شورا، مسئولان حقوقی و قضائی و معاونان دادگستری استان گلستان با اشاره به حقوق بشر آمریکایی و یادآوری جنایات آنها در طول تاریخ گفت: اقدامات ضد حقوق بشری آمریکایی‌ها در دهه‌های گذشته همچنان با فریب و همراه سازی صاحبان زر و زور به پیش می‌رود و آنها به دنبال تامین منافع خود با گذشتن از روی خون انسان‌ها هستند.

وی اظهارکرد: امروز صدای شکستن استخوان‌های آمریکا بهتر از قبل شنیده می‌شود و این نشانه آشکار افول آمریکا است.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان ادامه داد: گفتمان لیبرال دموکراسی چه در کلام فوکویاما در سال‌ها پیش و چه در زمان فعلی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آن اشاره کرد دیگر در دنیا جایی ندارد.

 وی بیان کرد: امروز گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه الگویی برای سایر تمدن های دنیا است.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان با بیان این نکته که امروز مسئولیت مهمی بر دوش نخبگان حقوقی و قضائی است، افزود: نخبگان حقوقی و قضائی می‌بایست جهاد فکری و عملی خود را برای تحقق الگوهای تمدن اسلامی در داخل و خارج کشور به اجرا درآورند.

بهرامیان ادامه داد: یکی از شاخصه‌های مهم تحول، کادرسازی حقوق دان تراز انقلاب است یعنی همان‌طور که قاضی و کارمند تراز انقلاب می‌خواهیم استاد حقوق، وکیل و حتی نماینده مجلس تراز انقلاب نیاز داریم و برای این کادرسازی باید استعدادها را شناسایی و در یک فرآیند رو به جلو سازماندهی و توانمندسازی شاکله ساز انجام دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان بسیج حقوق دانان یک عرصه اندیشه ورزی و یک عرصه عملی دارد، گفت: امروز حقوق دانان بسیجی در دو عرصه باید مجاهدت کنند که یکی در راستای فعالیت‌های سازمان بسیج حقوق دانان و دیگری در عرصه‌های حقوقی، قضائی و قانونی است که البته باید گفت این موارد می‌توانند در تحول قوه قضائیه تاثیرگذار واقع شوند و سلامت جامعه را با تحولات در دستگاه قضائی تضمین کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات