مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب، فروشگاه و نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در رشت به‌زودی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۴۰۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مینا کرم‌بیجاری صبح امروز در نشست خبری سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به موضوع محوری حجاب در جامعه اظهار داشت: عفاف و حجاب یک موضوع محوری و مهم در فرهنگ اسلامی ما به‌شمار می‌رود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فرهنگ کفرآلود و غربی روی مساله نماز که یک رُکن دین اسلام است حساسیتی ندارد، اما روی فرهنگ عفاف و حجاب حساسیت خاصی نشان داده است افزود: در این راستا دشمن برنامه‌ریزی‌های بسیاری نیز انجام داده است.

کرم بیجاری با بیان اینکه فرهنگ کفرآلود و غربی معتقد است که زن یک پدیده زیبایی است که باید زیبایی‌های خود را به نمایش بگذارد خاطرنشان کرد: حیا، عفاف و حجاب یک اصل مهم و اساسی در دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه عفاف یک مساله بینشی و حجاب نیز یک رفتار است ابراز داشت: عفاف و حجاب نوعی حالت درونی نیز بوده که انسان را از گناه بازمی‌دارد و عفاف و حجاب برازنده زینت زن است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) تصریح کرد: حضرت زینب (س) در نهایت حفظ اقتدار و صلابت خویش در مسیر حفظ حجاب گام برداشتند و امروز الگویی بزرگ برای تمام بانوان هستند.

کرم‌بیجاری با بیان اینکه عفاف و حفظ حجاب یک قانون است و ما در بحث اجرا و تصمیم‌گیری قوانین در کشور دچار مشکل هستیم افزود: رعایت عفت و حجاب یک قانون بوده و کسانی که قانون را رعایت نکند هم مجرم هستند.

وی با اشاره بر اینکه مشکل اصلی ما در حقیقت سیاستگذاران و تفکرات سیاسی هستند که به رعایت عفت و حجاب در جامعه توجه ندارند خاطرنشان کرد: حفظ و رعایت حجاب حقوق شهروندی است و امنیت و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عمل بی‌حجابی مخالف قانون شهروندی است افزود: در این راستا راهکار‌هایی نظیر توجه و حضور همه فعالان فرهنگی در کف میدان و در عرصه عفاف و حجاب جهت تقویت خاکریز عفاف بسیار حیاتی و مهم است.

کرم‌بیجاری با تأکید بر اینکه عمل کشف حجاب در حقیقت بی‌حرمتی و بی‌احترامی به تمام افراد جامعه است ابراز داشت: در این راستا برنامه‌ریزی برای کسانی که بدحجابی و یا شُل حجاب هستند بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه حمایت و یاری دولتمردان جهت کمک به مؤسسات و فعالانی که در عرصه عفاف و حجاب کار می‌کنند ضروری است خاطرنشان کرد: در مساله راهبردی عفاف آقایان هم باید از سوی برخی افرد توجه شود، زیرا مساله عفاف و حجاب و فقط مربوط به بانوان جامعه نیست.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان به انتقال مفاهیم عفاف و حجاب به جامعه از طریق سینما، تئاتر و برنامه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: برنامه ویژه مدافعان حریم خانواده از روز شنبه تا پنجشنبه و در روز‌های آتی در ۲۳ نقطه استان گیلان برگزار می‌شود.

کرم‌بیجاری از افتتاح فروشگاه و نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در پل عراق رشت خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه نیز به زودی افتتاح می‌شود تا خانواده‌ها به‌راحتی بتوانند البسه موردنیاز خود را از این فروشگاه تهیه کنند و از این بابت مشکلی نداشته باشند.

وی به راه‌اندازی غرفه فعالان رسانه‌ای در خصوص مطالبات مردم در مساله عفاف و حجاب اشاره کرد و ابراز داشت: تجلیل از دو بانوی محجبه و موفق جزء دیگر برنامه‌های ما به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب است که در روز‌های آتی و در نماز سیاسی-عبادی جمعه در رشت انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات