خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه:

رعایت حجاب و عفاف، ضامن سلامتی جامعه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه در نشست خبری هفته عفاف و حجاب با تاکید بر ضرورت استمرار برنامه های حجاب و عفاف در طول سال، گفت: رعایت حجاب و عفاف، ضامن سلامتی جامعه است.
کد خبر: ۹۱۵۳۴۰۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجانشرقی، حجت الاسلام حسن امیرنژاد، تزکیه نفس را از امورات مورد تاکید اسلام عنوان و اظهار داشت: تزکیه نفس یعنی تطهیر نفس از اخلاق و صفات رذیله، و رعایت عفاف و حجاب از مصادیق بارز حرکت در مسیر تزکیه نفس می باشد.

وی حجاب را بهترین پوشش مورد سفارش اسلام دانست و گفت: پوشش مناسب و اسلامی مختص زنان، نبوده و مردان نیز باید دارای حجاب خاص خود باشند و عفت گفتار، عفت افکار، عفت رفتار، عفت پوشش و لباس، چیزی است که باید در جامعه، خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها، ادارات و آحاد جامعه جریان داشته باشد.

حجت الاسلام امیرنژاد داشتن حجاب و عفاف را مبنای سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: سلامت جامعه با عفت فکر، عفت رفتار و عفت گفتار تضمین می شود و البته افراط و تفریط در این باب نیز همچون دیگر شئونات، مضموم بوده و باید این مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه نتیجه بخشی کار فرهنگی را در اجرای برنامه ریزی شده و ریشه ای آن دانست و افزود: برنامه های کوتاه مدت در دل برنامه های بلندمدت و کارشناسی شده، ثمر بخش خواهد بود و تنها پرداختن به مسئله حجاب و عفاف در هفته حجاب و عفاف، کافی و ثمربخش نخواهد بود بلکه باید برنامه ها در طول سال استمرار داشته باشند تا مفید واقع شوند.

حجت الاسلام امیرنژاد با اشاره به تغییر بستر فرهنگی جامعه و نحوه رفت و آمدها، برخوردها، و تاثیرات فضای مجازی، بر ضرورت توجه ویژه بر روی فرزندان تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی محدود به زمان و مکان خاصی نیست بلکه کاریست سنگین و برای اجرایی شدن، باید از کودکان و نوجوانان آغاز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها