خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:

جذب سرمایه‌گذاری رونق صنعت گردشگری را به دنبال دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: جذب سرمایه‌گذار رونق صنعت گردشگری را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۱۵۳۳۸۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

جلیل جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با بیان اینکه رسانه ها و خبرنگاران، در حوزه گردشگری و صیانت از آثار تاریخی نقش تعیین کننده ای دارند، اظهار کرد: ۱۸ واحد بوم‌گردی در استان آذربایجان‌غربی وجود داشته که بیشترین تعداد این واحدها با ۶ مورد در شهرستان تکاب قرار دارد.

وی افزود:  سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۲۰ مورد مجوز بهره‌برداری واحدهای بوم‌گردی در استان صادر گردد و این واحدها به دو صورت ایجادی و تبدیلی بوده، در واحد ایجادی خود شخص اقدام به ساخت واحد بوم‌گردی جدید می‌کند ولی در نوع تبدیلی، خانه قدیمی روستایی را با رعایت استانداردهای لازم تبدیل به یک مکان رفاهی می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین در مورد واحدهای بوم گردی 51 مورد درخواست تبدیل واحدهای روستایی و 43 مورد احداث مطرح شده که از این تعداد 30 مورد برای استفاده از تسهیلات معرفی گردیدند.

این مسوول تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز جشنواره های متعددی با هدف معرفی ظرفیت های استان و افزایش ورود گردشگر و اقامت آنان در  مراکز اقامتی برنامه ریزی و اجرا می گردد.

جباری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سال 97 مجموع اقامت در هتل ها و مهمانپذیرهای استان 57 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته، ادامه داد: در مردادماه سالجاری دومین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می‌شود  که برنامه ریزی کردیم تا پایان سال، بیست عنوان جشنواره دیگرنیزدر شهرهای مختلف استان برگزار گردد.

جباری بیان کرد: در سال مالی 97 که تا آخر تیرماه سالجاری ادامه داشته 45 طرح و قرارداد برای مرمت و ساماندهی ابنیه های تاریخی استان منعقد شده که شامل 110 بنا بوده است.

این مقام مسوول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه علاوه بر مرمت آثارو ابنیه منقول، آثار غیرمنقول نیز از سوی این اداره کل مرمت می گردد، خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد 100 مورد انواع اشیای تاریخی و فرهنگی موجود در موزه های استان مرمت شده است.

جباری در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت حوزه ثبت میراث فرهنگی اذعان کرد: در سال گذشته تعداد 4 اثر غیرمنقول، 8 شی فرهنگی حاصل از کاوش های تپه حسنلو، 4 اثر میراث ناملموس و 2 اثر طبیعی استان، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: در حوزه صنایع دستی حدود 60 میلیار ریال تسهیلات پرداخت شده که در مجموع برای 1100 نفر اشتغالزایی انجام گرفته است.

وی در پایان سخنان خود افزود:  صنعت گردشگری با حضور و  فعالیت سرمایه گذاران خصوصی بسیار موثرتر خواهد بود و اداره کل از سرمایه گذاران خصوصی حمایت می کند.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات